استاندار آذربایجان شرقی گفت: ۳۱۰ مدرسه نیمهتمام در استان وجود دارد و تلاش می شود تا در سه سال آینده همه آنها تکمیل شوند.
وی با قدردانی از زحمات و تلاشهای خیران مدرسهساز استان اظهار کرد: نتیجه اقدامات خیران مدرسهساز فراهم کردن بستر رشد انسانهای مفید به حال جامعه است و خیران تبریز و آذربایجان شرقی مایه افتخار و سربلندی این خطه و مردم آن هستند که به صورت خودجوش اقداماتی انجام میدهند که الگوی جامعه است.
خرم اضافه کرد: به عنوان خدمتگزاران مردم به وجود خیران افتخار میکنیم، زیرا مشارکت آنها و جذب مشارکت قشرهای مختلف مردم پشتوانه اصلی رشد و بالندگی ایران اسلامی است.
وی همچنین تشکیل و فعالیت جدی مجمع خیران مدرسهساز در شهرستانها را برای تحقق عدالت آموزشی موثر دانست و گفت: در این راستا از واحدهای بزرگ تولیدی و صنعتی استان نیز میخواهیم که در راستای عمل به مسئولیتهای اجتماعی خود در کنار خیران مدرسهساز استان باشند.
استاندار آذربایجان شرقی نگاه تحولی به آموزش و پرورش را برای مقابله با نقشهها و توطئههای دشمنان کارگشا دانست و گفت: امروز تمرکز دشمن و مقصد اصلی بدخواهان نظام بر مسئله آموزش و پرورش است.
خرّم با تاکید بر توجه به منزلت معلمان گفت: شأن و منزلت معلمان فراتر از مصوبات و تصمیمات داخلی آموزش و پرورش است و تمام دستگاهها باید در موضوع توجه به جایگاه معلم در نظام تعلیم و تربیت همکاری داشته باشند.
وی اظهار کرد: معلم باید به عنوان پایگاه علمی و عملی شناخته شود و خود دستگاه تعلیم و تربیت باید متولی اصلی این مهم باشد.
خرّم با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب درخصوص اعتماد به نفس ملی و توجه همزمان به نقاط قوت و ضعف گفت: امروز تمرکز دشمن و مقصد اصلی بدخواهان نظام بر مسئله آموزش و پرورش است و ما باید نگاه تحولی به این بخش داشته باشیم.
استاندار آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به تغییرات مصوب در برگزاری آزمونهای نهایی مدارس گفت: آموزش و پرورش نهادهای تاثیرگذار در این موضوع را معرفی کند تا در راستای همکاری این نهادها ابلاغ ویژهای صادر شود.
حجت الاسلام علی پوررادی، مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با اشاره به برنامههای هفته گرامیداشت مقام معلم گفت: تکریم مقام معلم مختص آموزش و پرورش نیست و بسیار مطلوب است سایر دستگاهها نیز در این زمینه فعالیتهای قابل قبولی در شأن معلمان داشته باشند.