مدیر حوزه طرحهای شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در گیلان: برای ساخت خط آهن رشت – کاسپین تاکنون بیش از هزار میلیارد تومان هزینه شده است.
وی افزود: برای بهره برداری از فاز نخست این خط آهن که به منطقه آزاد کاسپین متصل خواهد شد به ۷۰۰ میلیاردتومان نیاز است.
مدیر حوزه طرحهای شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در گیلان گفت : با توجه به اختصاص روزانه ۵۰ واگن مصالح و خاک از سد منجیل و لوشان برای ساخت خط آهن رشت – کاسپین ، تاکنون ۲ و نیم میلیون مترمکعب خاک استفاده شده است.
محمد پردل نژاد افزود : برای تکمیل این خط آهن به یک میلیون مترمکعب دیگر مصالح نیاز است.
وی گفت : با تامین به هنگام و مستمر بودجه ، فاز نخست این خط آهن در کوتاه ترین زمان ممکن به بهره برداری خواهد رسید و ساخت فاز دوم این خط آهن شامل تکمیل خطوط ایستگاهی و خود ایستگاهها هم به زودی آغاز میشود.