رادیو سوئد اعلام کرد به دلیل کاهش مخاطبان توئیتر در این کشور از این شبکه اجتماعی میرود.
رادیو سوئد گفت: این تصمیم را به این دلیل گرفته که توئیتر ارتباط خود را با مخاطبان سوئدی از دست داده و سیاست جدید این شبکه اجتماعی برای برچسب زدن به پخشکنندههای عمومی با بودجه دولتی را دلیل این رفتن نمیداند.
کریستین گیلینگر، رئیس رسانههای اجتماعی در رادیو سوئد گفت: مخاطبان به سادگی مکانهای دیگری را برای حضور انتخاب کرده اند؛ بنابراین رادیو Sveriges اکنون انتخاب کرده که آخرین حسابهای باقی مانده را غیرفعال یا حذف کند.
پخشکنندههای آمریکایی NPR و PBS و CBC کانادا هفته گذشته و پس از اینکه این شبکه اجتماعی برچسبهای جدیدی را به حسابهایشان اضافه کرد که آنها را «رسانهای با بودجه دولت» معرفی کرد، از توئیتر خارج شدند.
به نظر میرسد این تغییر تاکنون در آمریکای شمالی اعمال شده، اما نه در اروپای غربی، جایی که رادیو سوئد، بیبیسی و دیگران به جای آن برچسب «با بودجه عمومی» داده میشوند. گیلینگر گفت: رادیو سوئد مشکلی با نامگذاری خود ندارد.
پخشکنندههای بزرگ غربی استدلال میکنند که تفاوت آشکاری بین آنهایی که بودجه عمومی دریافت میکنند، اما از نظر سردبیری مستقل هستند و آنهایی که توسط دولتها اداره میشوند، وجود دارد.
ادیو سوئد از سال ۲۰۰۹ در توئیتر حضور داشته و بزرگترین شرکت رادیویی این با ۷.۴ میلیون شنونده هفتگی در سال ۲۰۲۱ است. این رادیو با استناد به گزارشی که نشان میدهد تنها ۷ درصد از سوئدیها روزانه از توئیتر استفاده میکنند، گفت علاقه سوئدیها به این شبکه اجتماعی کاهش یافته است. ۵۳ درصد از فیس بوک و ۴۸ درصد از اینستاگرام استفاده میکنند.
گیلینگر گفت: اکثر حسابها حذف میشوند و بقیه به عنوان غیرفعال برچسب گذاری میشوند. خبرنگارانی که برای رادیو سوئد کار میکردند، همچنان آزادند تا هر طور که میخواهند از توئیتر استفاده کنند.
او گفت: با این حال، نگرانکننده است که توئیتر نیروی کار خود را کاهش داده و میتواند بر توانایی این شبکه اجتماعی برای مدیریت رباتها، اطلاعات نادرست و محتوای نفرتانگیز تاثیر منفی بگذارد.
انتهای پیام/