شهروند خبرنگار ما با ارسال پیام نبود نظارت کافی بر صدور مجوزهای کسب و کار در درگاه ملی خبر داد.
به گزارش سرویس شهروندخبرنگار خبرگزاری صداوسیما، درگاه ملی مجوزهای کشور جهت حذف مقررات زائد و تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار با کاهش زمان، هزینه و مراحل صدور راه اندازی شد. اما بعد از صدور مجوز پشتیبانی برای کسب و کار وجود ندارد به همین دلیل شهروند خبرنگار ما با ارسال پیام پشتیبانی از سامانه بعد از صدور مجوز را درخواست کرد.
متن پیام شهروند خبرنگار ما:
با سلام و احترام، با توجه به اینکه از ابتدای ۲۰ اسفند ماه ۱۴۰۱ درگاه ملی مجوزها آغاز بکار کرده است متاسفانه این امر باعث شده تا هر کسی با داشتن ابتدائیترین شرایط نسبت به صدور پروانه کسب اقدام و پروانه خود اقدام نماید.
مجوزی که صادر میشود از هیچ فیلتر اتحادیه صنفی در سراسر کشور رد نمیشود. یعنی در واقع اتحادیه اصلا متوجه حضور متقاضی در فضای مجازی نمیباشد و هیچ گونه دسترسی به واحد صنفی برای اعمال ابتدائیترین قانون در دسترس نمیباشد.
از آنجا که بسیاری از پروانه کسبهای صنفی باتوجه به نوع رسته نیازمند به حضور فیزیکی متصدی واحد صنفی در منازل مردم میباشند مشاغلی مانند تعمیرکاران لوازم خانگی انواع کولرها لوله کشی گاز و سایر لوازم گاز سوز و انواع لوازم خانگی شامل صوتی و تصویری و... اگر دچار حادثهای گردد مسئول رسیدگی به این امور چه دستگاهی هست؟
اخیرا پروانه کسب تاریخی در مشهد چاپ شده است که همه مدارک به صورت خود محور توسط سامانه ملی مجوزهای دولت تائید شده است. لطفا این مسائل را پیگیری نمائید