چین تلاش میکند که با استفاده از فن آوری دیجیتال سبب رونق در بخش کشاورزی و تولید چای و افزایش تقاضا برای محصولات شود.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از شبکه تلویزیونی سی جی تی ان؛ چای یکی از نوشیدنیهایی است که از نشانههای هویتی چین محسوب میشود. کشت چای یک کار پرمشقت است، اما فن آوریهای جدید کار را برای بسیاری از کارگران تغییر داده است.
خبرنگار سی جی تی ان: برداشت چای در ماه مارس در چین آغاز میشود. چای با کیفیت در منطقه هانگ ژو در چین تولید میشود. تنها ۵۰۰ هزار تن از این چای با کیفیت در اینجا تولید میشود. اما تقاضاها برای این چای بسیار زیاد است. این خانواده قرن هاست که در اینجا چای تولید میکنند.
چی یینگ جی رئیس شرکت تولید چای: یکی از مشکلاتی که خریداران ما دارند این است که نمیتوانند چای واقعی را از چای تقلبی تشخیص دهند. آنها از خرید چای تقلبی بیم دارند.
خبرنگار: مقامات محلی و تولید کنندگان چای تلاش میکنند با نصب برچسبهای اطمینان به مشتریان این اطمینان را بدهند که چای اصل را خریداری میکنند. بر روی این برچسبها محل تولید و زمان تولید چای درج شده است.
چی یینگ جی رئیس شرکت تولید چای: اگر مشتریان کد روی محصول ما را اسکن کنند به خوبی میتوانند از اصل بودن آن اطمینان حاصل کنند.
خبرنگار: این دستگاهها با فن آوری روز و همچنین تجهیزات هواشناسی بر فراز کوهستان نصب شده اند و کیفیت چای تولیدی را کنترل میکنند. این دستگاهها که برق آنها از طریق خورشید و باد تولید میشود بیست و چهارساعته کار میکند.
نی یانگ کارشناس فنی: ما اطلاعات و از جمله دمای هوا و رطوبت را جمع آوری میکنیم. ما جهت وزش باد و میزان فشار هوا را کنترل میکنیم. اطلاعات در سیستم ما به بروز رسانی میشوند. ما این اطلاعات را در اختیار مدیریت قرار میدهیم تا میزان کیفیت چای افزایش پیدا کند.
خبرنگار: این شرکت ۲۰ هزار دستگاه را در چین نصب کرده است و اطلاعات دیجیتالی را علاوه بر کشت چای برای تولید میوه و برنج به کشاورزان ارائه میکند. هم اکنون شرکتها در همکاری با هم تلاش میکنند که از فن آوری فایو جی و هوش مصنوعی برای افزایش تولید استفاده کنند.
ژانگ ژی چائو مدیر شرکت فن آوری: ما تلاش میکنیم که از فن آوریهای جدید برای افزایش تولید، فروش و ردیابی محصولات خود استفاده کنیم تا به دست مشتریان برسد. با این اقدامات هیچگاه تقلبی در ارائه محصولات ما روی نمیدهد.
خبرنگار: چین یکی از بزرگترین بازارهای چای در جهان است و تلاش میکند که با استفاده از فن آوری دیجیتال سبب رونق در بخش کشاورزی و تولید چای و افزایش تقاضا برای محصولات شود.