بهای خدمات سازمان های اتوبوسرانی و قطارشهری مشهد از امروز ۱۴ فرودین طبق مصوبه شورای شهر مشهد افزایش یافت.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، طبق بودجه ۴۰۰ هزار میلیارد ریالی سال ۱۴۰۲ شهرداری مشهد، افزایش نرخ بهای خدمات ناوگان حمل و نقل عمومی در بخش های مترو و اتوبوسرانی از امروز اجرایی شد.
مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی مشهد گفت:طبق مصوبه شورای اسلامی شهر مشهد، بهای خدمات در خطوط روزانه اتوبوسرانی شهری از هزار تومان به هزار و ۵۰۰ تومان افزایش یافت.
علی اصغر نیشابوری افزود: از شهروندانی نیز که بهای خدمات خود را به صورت نقدی پرداخت می کردند در سال گذشته طبق مصوبه شورای شهر مبلغ سه هزار تومان بهای خدمات دریافت می شد که این مبلغ امسال تغییر نکرده است.
وی ادامه داد: اطلاع رسانی لازم به شهروندان برای افزایش بهای خدمات از هشتم فرودین ماه جاری در داخل پایانه های اتوبوسرانی و داخل ناوگان صورت گرفته است.
مدیرعامل شرکت بهرهبرداری قطار شهری شهرداری مشهد نیز گفت: بهای خدمات این ناوگان در سال گذشته هزار و ۲۰۰ تومان بود که از امروز طبق مصوبه شورای شهر مشهد این مبلغ به هزار و ۵۰۰ تومان افزایش یافته است.
مجتبی زمانیان افزود: بهای بلیتهای تکسفره نیز در سال گذشته ۲ هزارتومان بود که با تصویب شورای اسلامی شهر مشهد تغییر نکرده است.
طول مسیر اتوبوسرانی در مشهد ٢ هزار و ٧٠٠ کیلومتر است که ٢٣ کیلومتر آن، مسیر خطوط تندرو و بی. آر. تی است و روزانه ۹۰۰ هزار جا به جایی و سفر درونشهری شهروندان مشهدی با هزار و ٧٣٠ دستگاه اتوبوس و مینیبوس ناوگان اتوبوسرانی این شهر انجام میشود.
نخستین خط قطار شهری مشهد به طول ۱۹ کیلومتر از پایانه غدیر نخریسی تا وکیلآباد سال ۱۳۸۹ به بهرهبرداری رسید و هماکنون روزانه به طور میانگین ۱۳۰ هزار نفر در این مسیر جا بهجا میشوند.
مسیر توسعه ۴.۵ کیلومتری این خط نیز از ایستگاه غدیر تا فرودگاه مشهد در دهه فجر سال ۱۳۹۴ به بهره برداری رسید.
عملیات حفاری ۱۴.۵ کیلومتری دومین خط قطار شهری مشهد نیز از رضاشهر به طبرسی در سال ۱۳۹۴ به پایان رسید و سال ۱۳۹۵ مرحله نخست این خط به طول هشت کیلومتر بهرهبرداری شد.
اواخر اسفند ۱۳۹۶ نیز با بهره برداری از ۲ کیلومتر دیگر از مسیر این خط، ایستگاههای سعدی و شریعتی به صورت آزمایشی به بهره برداری رسیدند و در سفر اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷ رییس جمهوری وقت به مشهد، این خط با خط یکم در ایستگاه شریعتی پیوند خورد و ادامه این خط در ایستگاه میدان شهید کاوه نیز ۱۸ مرداد همان سال بهرهبرداری شد.
عملیات حفاری خط سوم قطار شهری مشهد نیز به طول ۳۰ کیلومتر، که مسیر شهرک ابوذر تا قاسم آباد را پوشش میدهد از نیمه دوم فروردین سال ۱۳۹۵ آغاز شد.
عملیات حفاری خط چهارم نیز به طول ۱۷.۵ کیلومتر از انتهای خواجه ربیع تا شهرک شهید رجایی با ۱۵ ایستگاه از خرداد ۱۴۰۰ آغاز شد.