سرپرست اداره آموزش و پرورش استثنایی فارس، گفت: تا پایان اردیبهشت ماه بیش از ۱۰۰هزار نوآموز در مراکز اختلالات و پایگاههای سنجش در فرآیند سنجش شرکت کنند.
وی افزود: با توجه به نزدیکی به فصل ثبت نام مدارس تا پایان اردیبهشت سال جاری باید کار سنجش به اتمام برسد.
عابدی تصریح کرد: برای اجرای طرح سنجش نیازمند سخت افزاری هابی از جمله دستگاههای تبلت و لپ تاپ هستیم.
وی اضافه کرد: هرچند سنجش نوآموزان به مراکز اختلالات واگذارشده است، اما چون این موضوع از اواسط سال تحصیلی محقق شد مراکز مذکور به تنهایی پاسخگو نیستند لذا برای تکمیل فرآیند سنجش، پایگاههای مدارس را فعال کردیم.
سرپرست اداره آموزش و پرورش استثنایی فارس، از راه اندازی پایگاههای سنجش خبر داد و عنوان کرد:نواحی یک و دو شیراز با توجه به آمار ۱۰ هزار نفری نوآموزان در هر یک از دو ناحیه، نیازمند حدود ده آزماینده در هر یک از پایگاههای سنجش هستند.
وی ادامه داد: در هر یک از پایگاههای سنجش، نوآموزان در سه آیتم؛ آمادگی تحصیلی، مراقبت سلامت و مراقبت بهداشتی و شایستگی حرکتی، مورد سنجش قرار میگیرد.
عابدی گفت: هر پنج هزار دانش آموز نیازمند یک وجود یک مرکز اختلالات است لذا با توجه به آمار دانش آموزی نیازمند توسعه مراکز اختلالات به ویژه در شیراز هستیم.
وی ادامه داد اد: سامانه جامع سنجش و ارزشیابی نوآموزان و یا دانش آموزان از زمان ورود فرد به مدرسه تا زمان خروج وی از مدرسه مورد ارزیابی قرار میگیرد و تمام اطلاعات آن در سامانه ثبت میشود.
سرپرست اداره آموزش و پرورش استثنایی فارس، گفت: نوآموزان پیش دبستانی در اولویت طرح سنجش قرار دارند و ما تلاش داریم با عملکرد به موقع و دقیق، جایگاه استان فارس را در کشور در طرح سنجش نوآموزان ارتقا دهیم.
وی اضافه کرد: بسیاری از دانش آموزان که در مدارس با افت تحصیلی مواجه میشوند با مراجعه به مراکز اختلالات، مشکلشان رفع میشود.