وجود یک اختلال در سایت اینترنتی فروش بلیت قطار، موجب بروز مشکل برای برخی از مسافران شده است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، بر اساس گزارشهای مردمی، برخی مسافران که با قطار قصد عزیمت به مشهد را داشتند با این مشکل مواجه شده اند.
مسافران میگویند: هنگام خرید بلیت از طریق سایت، فقط با یک کد ملی میتوانستند اقدام به خرید صندلیهای یک کوپه کنند و اگر کد ملی سایر اعضای خانواده را وارد میکردند، ثبت نام انجام نمیشد.
این اختلال سایت باعث شد هنگام سوار شدن، رئیس قطار از سایر اعضای خانواده پول اضافی معادل بهای یک بلیت دریافت کند.
این مشکل را از معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی جویا شدیم.
شهریار افندی زاده به خبرنگار صداو سیما گفت: در راه آهن به علت اینکه سفرها به صورت خانوادگی است، بلیتها به صورت متمرکز ایجاد میشود و سرپرست خانواده به نوعی مسئولیت دارد که برای اعضای خانواده بلیت تهیه کند.
وی افزود: برای سهولت کار این اجازه داده شده که به ازای هر فرد چند بلیت فروخته شود به دلیل اینکه زمینه آرامش سایر اعضا فراهم شود وگرنه یک خانواده جداگانه باید تک به تک برای تهیه بلیت اقدام کنند که این امر موجب اخلال بیشتر میشود.
افندی زاده افزود: در رابطه با خرید از سایت هم باید کد ملی همه افراد را وارد کرد چراکه کد ملی نشانه تعداد اعضای خانواده نمیتواند باشد بنابراین این مشکل را برای اصلاح به شرکت راه آهن منتقل میکنیم.