همزمان با یکصد و سی و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، میانگین افزایش نرخ کرایه تاکسی برای سال آینده در پایتخت ۴۵ درصد اعلام شد.
وی با بیان اینکه ورودیه برای تاکسی خطی و گردشی پنج هزار تومان است، یادآور شد: نرخ کرایه تاکسیهای فرودگاه مهرآباد ۳۵ هزار تومان، تاکسیهای راه آهن، ویژه و تاکسی تلفنی هریک ۲۵ هزار تومان و مبلغ هزار و ۴۵۸ تومان در تمام این بخشها به ازای هر کیلومتر پیمایش لحاظ خواهد شد.
تشکری هاشمی تأکید کرد: اگر خط تاکسیرانی در خطوط با شیب تند باشد، تا سقف حداکثر ۲۰ درصد قابل افزایش خواهد بود و با توجه به اینکه در ساعات اوج ترافیک، رانندگان میلی به تردد ندارند که بنابر نظر کارشناسی سازمان تاکسیرانی، رقم تا ۵۰ درصد افزایش خواهد یافت.
وی ادامه داد: در روزهای یخبندان و بارندگی شدید نیز حداکثر ۴۰ درصد افزایش پیش بینی شده است؛ از ساعت ۱۰ شب تا ۶ صبح نیز ۲۰ درصد به نرخ کرایه افزوده خواهد شد.
قیمتهای جدید از اردیبهشت ماه سال آینده اعمال خواهد شد
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه نرخ کرایه ونها نیز تا سقف ۸۰ درصد تاکسیها خواهد بود، یادآور شد: شهرداری تهران ملزم شده ظرف ۶ ماه ظرفیت پرداخت الکترونیک در تاکسیها را فراهم و همچنین تاکسی برخط را از طریق جذب سرمایه گذاری و پلتفرمهای موجود ظرف مدت ۹ ماه برقرار کند.
وی با اعلام اینکه قیمتهای جدید از اردیبهشت ماه سال آینده اعمال خواهد شد، گفت: شهرداری تهران مجاز است افزایش ۸۰ درصدی قیمت را در خودروهای لوکس در نظر بگیرد و مرجع تشخیص آن سازمان تاکسیرانی است.
تشکری هاشمی با بیان اینکه شهرداری تهران در سال آینده باید لایحه سرویس مدارس را برای سال تحصیلی ۱۴۰۲- ۱۴۰۳ ارائه کند، یادآور شد: سازمان تاکسیرانی مجاز است برای صدور مجوز بهره برداری شرکتهای تاکسیرانی، مبالغ را بر اساس رتبه دریافت کند و مدت پروانهها نیز سه ساله خواهد بود. ارقام برای شرکتهای رتبه یک ۲۰ میلیون تومان، رتبه دو ۱۷ میلیون تومان، رتبه سه ۱۳ میلیون تومان، رتبه چهار ۱۰ میلیون تومان و رتبه پنج ۶ میلیون تومان است که البته تمام شرکتها در رتبه پنج قرار دارند.
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در صورت تغییر نرخ حاملهای انرژی، شهرداری تهران مکلف است اصلاحیه را تهیه کند و به شورا ارائه دهد، تصریح کرد: شهرداری مکلف است لایحه تعیین نرخ بلیت در سال ۱۴۰۳ را حداکثر تا پایان دی ماه سال آینده به شورا ارائه دهد.
مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: به شهرداری ۶ ماه فرصت دهیم تا مساله مدیریت شرکتهای تاکسیرانی را با وزارت صمت برطرف کند که بدانیم این شرکتها زیرمجموعه شهرداری خواهد بود یا وزارت صمت.
تاکسیرانی در حال فراهم کردن تفاهم نامه برای پیگیری مسکن رانندگان تاکسی
مهدی وحدت کار مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران هم در این جلسه گفت: با سازمان ورزش در حال نهایی کردن تفاهم نامه هستیم و با شرکت شهر سالم نیز در حال توافق برای خدمات رسانی به تاکسیرانان هستیم.
وی افزود: شرکتهای تاکسیرانی باید مسئولیت حمل و نقلی داشته باشند، اما در حال حاضر اقدامات دفتری انجام میدهند و این به نوعی اشکال به شمار میرود و باید تغییراتی ایجاد شود که ما در آستانه ایجاد این تغییرات در آیین نامهها هستیم.
وحدت کار با بیان اینکه شهردار تهران بر تأمین مسکن برای رانندگان تاکسی تأکید داشته است، گفت: در حال فراهم کردن تفاهم نامه برای پیگیری مسکن رانندگان تاکسی هستیم.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران با بیان اینکه مدل نظارتی در شهرداری مبتنی بر موبایل فراهم خواهد شد، گفت: امکان محاسبه نرخ در ساعات اوج و دیگر موارد در این مدل پیش بینی شده است.
گفتنی است بر اساس پیشنهادات، مقرر شد ساعات اوج بر اساس ساعت اعلامی از سوی شرکت کنترل ترافیک مشخص شود؛ همچنین خودروهای تیبا و پراید و خودروهای همانند نمیتوانند بیش از چهار مسافر جابجا کنند و نمیتوانند در خطوط خطی فعال باشند.
اول تورم را حساب کنید بعد حقوق کارمند