مدیرکل دفتر فنی و مهندسی وزارت صمت گفت: مردم با مراجعه به سامانه جامع گارانتی میتوانند علاوه بر استعلام برخط اصالت گارانتی کالاهایی نظیر «لوازم خانگی» و «تلفنهمراه»، شکایات خود را ثبت کنند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، «حمید محلهای» گفت: راهاندازی سامانه جامع گارانتی علاوه بر احراز اصالت گارانتی کالا توسط مشتری، مزیتهای دیگری نیز در پی دارد، به طور نمونه با برقراری ارتباط سیستمی میان سامانه جامع گارانتی و سامانه بازرسی، امکان ثبت شکایات در سامانه جامع گارانتی ایجاد شده است؛ بنابراین اگر مشتری از گارانتیکننده و یا نصاب کالای خریداری شده رضایت نداشته باشد، میتواند شکایت خود را در این سامانه ثبت کند.
وی بیان کرد: در صورتی که این شرکتها، در هفت روز به شکایتها رسیدگی نکنند، پرونده تخلف آنها، به سامانه ۱۲۴ فرستاده میشود.