معاون وزیر آموزش و پرورش مدرسه را یک محیط زنده دانست و باید صدای زندگی در مدرسه جاری باشد و همگان از این محیط استفاده کنند
وی با بیان اینکه نوسازی مدارس صرفاً مدرسه نمیسازد، افزود: کارکرد مدرسه باید بر مبنای سند تحول به کانون محله تبدیل شود یک محیط چند وجهی که حل مسائل ومعضلات و فعالیتهای فرهنگی و بانشاط و ورزشی هم در آن دنبال شود.
معاون وزیر آموزش و پرورش توضیح داد: مدرسه یک محیط زنده است و انسان نیز تا زمانی که میآموزد زنده است و باید صدای زندگی در مدرسه جاری باشد و همگان از این محیط استفاده کنند.
خان محمدی گفت: جمعی از پاکترین بندگان خدا در مدرسه گرد هم میآیند و مدرسه سازی فراهم کردن شرایط مطلوب و مناسب برای یادگیری است که باید به جزییات آن و تجهیزات مستقر در کلاس درس حتی رنگ تخته و میز هم در آن موثر است.
رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با اشاره به نکات قابل تامل بیانیه پایانی همایش مدرسه ایرانی معماری ایرانی گفت: حتما کار پژوهشی برای دستاوردهای این همایش و ۱۴ طرح اجرا شده انجام میشود و تحلیل آن را منتشر میکنیم.
وی با تاکید بر حمایت از طرحهای برگزیده توسط نوسازی مدارس بیان کرد: توجه به زیبایی و نما نباید ما را از توجه به درون و عمق مدرسه باز دارد و جاری بودن روح درون کلاس درس قابل توجه و مهمتر است.
خان محمدی در پایان یادآور شد مدرسه مکان مقدس مبارزه با جهل و نادانی و ترویج دانایی و فرهنگ است و خواستار حمایت نهاد دانشگاهی به ویژه دانشگاههای شهید رجایی و فرهنگیان از مدرسه سازی و طرحهای نوین در معماری مدارس شد.
دهمین همایش و نمایشگاه مدرسه ایرانی، معماری ایرانی در سالن جابربن حیان دانشگاه تربیت مدرس تهران برگزار شد و با قدردانی از برگزیدگان و قرائت بیانیه پایانی خاتمه یافت.