جلد چهارم کتاب ارتباطات و آگاهی رسانهها و شکوفایی ملی به قلم محمد حسن زورق چاپ و منتشر شد.
فصل اول این کتاب به چیستی و چرایی شکوفایی و تعریف توسعه و توسعه در غرب و ضرورت تاریخی و جهانی شکوفایی جمهوری اسلامی ایران پرداخته است. فصل دوم به کارکردهای رسانهها در شکوفایی ملی از جمله به کارکرد رسانهها در عرصه اندیشه ورزی اجتماعی ، مسیرهای اطلاع رسانی در مقیاس ملی، رسانهها و چرخههای شکوفایی پرداخته است. فصل سوم به کارکردهای ویژه رسانهها مطرح شده اند و از این رهگذر مباحثی درباره مهندسی فرهنگی، تهاجم فرهنگی، ناتوی فرهنگی و جنگ روانی مطرح شده اند. فصل چهارم درباره رسانهها و آزادی بحث شده و به تعریف آزادی، غرب و آزادی، دشمنان آزادی و رسانهها و آزادی بحث شده است. فصل پنجم به مسئله نقش رسانهها در ثبات متحرک جامعه پرداخته شده و ملاحظات کلی در ثبات و پویایی اجتماعی، رسانهها و ثبات در جامعه، رسانهها و تحرک در جامعه و ثبات، تحرک و نفوذ مطرح شده است و در فصل ششم فرصتها، قوتها، تهدیدات و ضعفها و تهدیدهای ایران مطرح شده است.
کتاب ارتباطات و آگاهی رسانهها و شکوفایی ملی در پانصد نسخه در انتشارات سروش منتشر شد.