حمیدرضا خان محمدی حضور زنان در عرصه مدرسه سازی را بسیار ارزشمند و موجب موفقیت و پیشبرد امر تعلیم و تربیت دانست.
وی با ابراز اینکه دغدغه مندی خیران و بانوان خیر ما را بیشتر ترغیب میکند، افزود: همه شما خیرین و بانوان نیکوکار الگوی ما هستید.
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور اظهار داشت: کار خیر مدرسه سازی گفتمان عشق و دل است که برگرفته از نگرش و عشق خیرین است و خیرین مدرسه را بخشی از وجود خود میدانند.
معاون وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت حضور زنان در عرصه مدرسه سازی بسیار ارزشمند و موجب موفقیت و پیشبرد امر تعلیم و تربیت است چرا که به گواهی تاریخ و جامعه شناسی، موفقیت یک جریان اجتماعی با حضور و حمایت زنان است و بدون همراهی بانوان هر حرکت اجتماعی و فرهنگی مختوم به شکست است.
وی گفت: یکی از برنامهها و موضوعات راهبردی مدنظر ما ارتقای حضور بانوان در عرصه مدرسه سازی است چرا که زن مظهر خانواده است و فعالیت و دغدغه مندی زنان در امر مدرسه سازی و آموزش و پرورش میتواند باعث گفتمان سازی و ترویج فرهنگ مدرسه سازی شود که از خود مدرسه سازی مهمتر است.
خان محمدی با تاکید بر پیگیری ادارات کل، مجامع خیرین و شوراهای بانوان استان ها بر استفاده از ظرفیت زنان خواستار توجه بیشتر به موضوعات نرم آموزش و پرورش شد تا بتوانیم موضوع بازماندن از تحصیل ختران را جبران کرده و به صفر برسانیم.
رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور تغییر بافتهای جمعیتی در نتیجه مهاجرتهای داخلی و مهمانانی از کشورهای همسایه، به علاوه فضاهای آموزشی فرسوده و مشکلات آن را از جمله چالشهای مدرسه سازی و تامین فضاهای آموزشی دانست.
رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با بیان اینکه مولدسازی، فقط جهت همراهی خیرین است اظهار داشت: منابع حاصله صددرصد صرف مدرسه سازی در مناطق مورد نیاز و تکمیل پروژههای مشارکتی نیمه کاره خواهد شد.
وی در ادامه با اشاره به تشکیل قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر، در وزارت آموزش و پرورش تحت مسئولیت شخص وزیر گفت: فعالیتهای قرارگاه در راستای شناسایی و رفع مشکلات حوزههای مختلف آموزش و پرورش و تنظیم هوشمندانه جریانهای خیری و مدرسه سازی با موضوعات آموزشی ست و در این راستا ۸ کارگروه از جمله بازماندگان از تحصیل، منزلت و ... تشکیل شده است و اخیرا نیز کارگروه کوثر با هدف توسعه فعالیتهای فرهنگی و تربیتی ویژه زنان و دختران در این قرارگاه راه اندازی شد و هیچ گونه قرارگاه یا کارگروهی با این عناوین در سطح سازمان نوسازی تشکیل نگردیده و با توجه به مسئولیت ذاتی قرارگاه جهادی عدالت تربیتی برنامهای نیز در این خصوص نداریم.