تفاهمنامه همکاری سازمان مدارس و غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی و اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشآموزان با حضور روسای دو مجموعه منعقد شد.
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی، اضافه کرد: با ارائه مفهومی سند تحول که به صورت مدرسهای در حال تدوین است، این مأموریتها بیشتر مشخص شود. در این مسیر ارکان تربیت شامل خانواده، مدرسه و رسانه باید مورد توجه بوده و برجستهسازی شود تا آنچه در سند تحول آمده است مبنی بر تربیت نیروی صالح و دارای ویژگیهایی، چون دانش آموز شجاع و متخلق به اخلاق اسلامی، موحد، مومن، بصیر، ولایتمدار، ظلم ستیز، جهادگر، کارآفرین و مقتصد و در یک کلمه تربیت تمام ساحتی، محقق شود.
وی با بیان اینکه بخشی از این جریان تربیت به بخش دانش آموزی و تشکلهای دانشآموزی باز میگردد، افزود: نقش تشکلهای دانش آموزی میتواند برجسته باشد و بخشی از مسائل را باید به دانشآموزان واگذار کنیم و در این مسیر سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی در تلاش است حضور و فعالیت تشکلها در مدارس پررنگ شود.
محمودزاده با اشاره به اهداف اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشآموزان در تربیت اسلامی دانشآموزان بر محوری بودن کانون هویت در برنامهها تأکید کرد و گفت: دانشآموزان در کنار کمک به حرکت پرشتاب جریان علمی کشور باید با خودسازی که مقدمهی بر جامعه سازی و تمدن سازی است، با بصیرت و آگاهی و معرفت نسبت به دستاوردهای انقلاب و آرمانهای آن آشنا باشند چرا که نسل باهوش، زرنگ و تحلیلگر داریم و با اقناع درست، میتوانیم در مسیر پیشرفت کشور از این ظرفیت عظیم دانش آموزی بهرهمند شویم.
وی با اشاره به تحصیل ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار دانشآموز در قالب ۱۸ هزار مدرسه غیردولتی و تحصیل ۸.۵ درصد دانشآموزان در مدارس هیئت امنایی گفت: آمادگی داریم تشکلهای دانش آموزی در مدارس غیردولتی و همچنین هیئت امنایی بیشتر فعال باشند چرا که همانطور که اشاره کردم بخشی از تربیت توسط دانشآموزان محقق میشود و چالشهایی که دشمنان قسم خورده برای نظام ایجاد میکنند با بصیرت افزایی و بالا بردن بینش و آگاهی آنها و سازندگی روحی و اخلاقی و پرورش استعدادهای آنها که از مأموریتهای اصلی اتحادیه انجمنهای اسلامی است، خنثی میشود.