نشست هم اندیشی مدیران کل و معاونین سازمان صدا و سیمای شبکه مازندران و سازمان تبلیغات اسلامی با هدف هماهنگی در تولید برنامههای فرهنگی و قرآنی برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران در این نشست که در سالن جلسات سیمای مازندران برگزار شد، ضمن تقدیر از مجموعه پرسنل صدا و سیمای مرکز استان در تولید برنامههای فرهنگی، هدف از این نشست را هم افزایی و هماهنگی در تولید برنامههای فرهنگی و قرآنی عنوان کرد و گفت: ماه رمضان فرصت هم افزایی و همکاری بیشتر در تولید برنامههای معنوی و قرآنی است.
حجت الاسلام محمد مهدی شریف تبار با بیان این نکته که در عرصه فرهنگی، زمان آگاهی از اهمیت بالایی برخوردار است، افزود: رویکرد جدید سازمان تبلیغات اسلامی دارای تنوع فعالیت است و در حوزه رسانه توجه و تمرکز بیشتر و بهتری نسبت به قبل ایجاد شد که میتوان از ظرفیتهای مردمی در تولید برنامههای جذاب فرهنگی و دینی بهره بیشتری برد.
این مسئول فرهنگی استان به همکاری این دو نهاد در تولید برنامههای مختلف اشاره و بیان کرد: انعکاس فعالیتهای مساجد، فعالان قرآنی، هیئات مذهبی و کانونهای فرهنگی تبلیغی شهرهای استان در سیمای استان نسبت به قبل بیشتر مورد توجه است و البته با همکاری و هم افزایی بیشتر میتوان به بازنمایی این فعالیتها ضریب بهتری داد.
حجت الاسلام شریف تبار به وجود بیش از ۴۰۰۰ هیئت در استان اشاره کرد و افزود: وجود بیش از ۴۲۰۰ مداح که در سامانه سازمان تبلیغات شناسایی و ثبت شده است و همچنین بیش از ۹۰۰ موسسه و خانههای قرآن شهری و روستایی، کانونهای فرهنگی تبلیغی و همچنین فعالان و کنشکران حوزه بانوان در این استان، ظرفیتهای بزرگی برای ارائه الگوهای مناسب در جامعه و تبلیغ عرصههای جهاد تبیین فراهم کرده است.
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان، با تقدیر از انعکاس فعالیتهای، مساجد، هیئات مذهبی و فعالان قرآنی در صدا و سیمای مازندران ادامه داد: در بخش بانوان و دختران هم ظرفیتهایی دراستان با انجام فعالیتهایی از جمله رویدادمهرواره بانور، حرف آورد، صبورا و تشکیل گروههای دخترانه از جمله دختران حاج قاسم ایجاد شده است.
در ادامه دکتر هادی ابراهیمی مدیر کل صدا و سیمای مازندران گفت: توجه به پیوست رسانهای در فعالیتهای سازمان تبلیغات اسلامی نشان از نگاه ویژه به توسعه مخاطب است که امروز و در رویکرد جدید سازمان تبلیغات بیشتر به آن توجه شده است.
وی با بیان این نکته که این دو نهاد هر دو به عنوان بلندگو و صدای انقلاب اسلامی شناخته است، ادامه داد: سازمان تبلیغات اسلامی برآمده از مجموعه انقلاب اسلامی است و هم افزایی و همکاری بیشتر این دو نهاد میتواند به رفع دغدغههای فرهنگی در استان کمک کند.
مدیر کل صدا و سیمای مرکز مازندران به تدوین تفاهم نامه همکاری موثر دوجانبه برای تولید برنامههای رسانهای، اشاره و خاطرنشان کرد: عرصههای جهاد تبیین نیازمند تولید محتوا در قالبهای هنری است که هم صدا و هم سیمای استان در خدمت انعکاس و تولید این محتواهاست.
ابراهیمی با تاکید بر استفاده از ظرفیتهای مردمی و فرهنگی استان، تصریح کرد: مجموعههای مردمی که سازمان تبلیغات اسلامی بر آن اشراف دارد از جمله هیئات مذهبی از مهمترین ارکان عرصه جهاد تبیین به شمار میآیند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به نقش جلسات مذهبی و قرآنی خانوادگی اشاره و تاکید کرد: یکی از مهمترین کانونهای معنوی جامعه خانواده است و جلسات قرآنی و روضههای خانگی و همچنین دورههای مهارتهای زندگی قرآنی که توسط سازمان تبلیغات اسلامی و مجموعههای فرهنگی رصد، شناسایی و حمایت میشوند میتوانند در ایجاد آرامش و ثبات فرهنگی و اجتماعی کمک کنند.
گفتنی است، در این نشست طرح تولید برنامههای ویژه ماه مبارک رمضان و همچنین در حوزه امام محله، بانوان و قرآنی مطرح و مقرر شد این جلسات تا رسیدن به نتیجه مطلوب ادامه یابد.