رئیس اداره کسب و کار وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه صنعت اسباب بازی کشورمان توانایی حضور در بازارهای کشوهای همسایه را دارد، گفت: مهمترین مشکل در صنعت اسباب بازی در تشکیل زنجیره ارزش، بحث بومی سازی و هویت سازی است.
به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، حبیب نژاد، رئیس اداره کسب و کار وزارت صنعت، معدن و تجارت، در مصاحبه با خبرنگار تحریریه تجارت خارجی گفت: با توجه به ممنوعیت واردات اسباب بازی به کشور در چند سال اخیر تولید این صنعت در کشور رشد کرده است.
حبیب نژاد در ادامه افزود: حدود ۱۰۰ واحد صنعتی در کشور وجود دارد که به کشورهای همسایه از جمله افغانستان، پاکستان، عراق، ترکمنستان، ارمنستان و ترکیه و در حوزه خلیج فارس به عمان صادرات دارند.
وی با اشاره به مشکلات پیش روی این صنعت بیان کرد: مهمترین مشکل در صنعت اسباب بازی در تشکیل زنجیره ارزش، بحث بومی سازی و هویت سازی است، که واحدهای صنعتی هم به این موضوع توجه دارند. این مشکل با تعامل و همکاری طراحان و سازندگان این مشکل هم قابل بررسی و برطرف شدن است.
حبیب نژاد با توجه به نیاز بازاریابی برای این صنعت ادامه داد: یکی از اقداماتی که برای بازاریابی صنعت اسباب بازی در یکسال گذشته انجام شده ایجاد نمایشگاههای دائمی در کشورهای عراق و ارمنستان است، که این نمایشگاهها توانسته توانایی تولیدات این صنعت را در این کشورها معرفی کند.
رئیس اداره کسب و کار وزارت صنعت، معدن و تجارت در پایان گفت: از دیگر اقداماتی که می تواند در بازاریابی بین المللی صنعت اسباب بازی کشورمان کمک کند، حضور شرکتهای توانمند در نمایشگاه های بین المللی است، که این مهم با حمایت دولت صورت میگیرد.