مهمترین وظیفه وزارت بهداشت، توجه به وضعیت رفاهی اعضای هیئت علمی
معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نشست با ؤسای دانشکده ها، بیمارستان ها، مدیران گروهها و اساتید دانشگاه علوم پزشکی مشهد بر ارتقاء وضعیت رفاهی و معیشتی اعضای هیات علمی تأکید کرد.
به گزارش
خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت؛ دکتر ابوالفضل باقری فرد، در دیدار مدیران و اساتید دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: رکن اساسی توسعه هر کشوری، نیروی انسانی آن است و اعضای هیئت علمی مهمترین محور در این راستا به شمار میروند، در نتیجه توجه به وضعیت رفاهی اساتید، وظیفه اصلی وزارت بهداشت است.
معاون آموزشی وزارت بهداشت با بیان این مطلب که استاد بی انگیزه، نمیتواند دانشجویان با انگیزه تربیت کند، افزود: دو حوزه علوم پایه و بالینی در کنار هم برای ما حائز اهمیت هستند و تلاش خود را برای همسان سازی حقوق اعضای هیئت علمی انجام دادیم.
دکتر باقری فرد از تشکیل ستاد رفاهی اعضای هیئت علمی در وزارت بهداشت خبر داد و افزود: تمام سعی ما این است در راستای تکریم اساتید، وضعیت رفاهی آنها ارتقا یابد.
معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به تغییر درآمد گروه دستیاری نسبت به سالهای گذشته گفت: دستیاران نقش مهمی در بیمارستانها ایفا میکنند و در نظر داریم تا حقوقی معادل حقوق یک پزشک عمومی به همراه مزایا به دستیاران پرداخت شود.
دکتر باقری فرد افزود: متأسفانه یک سری آیین نامه و ضوابط غیر کارشناسانه در کاهش انگیزه اساتید مؤثر است که باید هر سال این قوانین بازنگری و اصلاح شود.
معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: امسال، نخستین سالی است که تعداد صندلی خالی در رشتههای مورد نیاز مثل بیهوشی، عفونی، داخلی و طب اورژانس کاهش یافته است و در ظرفیت بومی، پذیرش افراد بر اساس تعداد تخصصهای مورد نیاز مناطق مختلف کشور انجام میگیرد. همچنین در مورد فوق تخصص، فرایند پذیرش بر اساس مصاحبه ساختارمند انجام و ظرفیت امسال ۴۰۷ نفر تعیین شد.
دکتر باقری فرد افزود: برای نخستین بار امسال تربیت فلوشیب به دانشگاهها واگذار و ظرفیت برای این گروه ۵۰۰ نفر اعلام شد.
* واگذاری مسئولیت بررسی زیر ساختهای آموزشی به دانشگاه علوم پزشکی مشهد
معاون آموزشی وزارت بهداشت با تأکید بر توسعه کمی و کیفی در کنار هم گفت: با توجه به اینکه کیفیت آموزش پزشکی برای ما بسیار حائز اهمیت است از دانشگاه علوم پزشکی مشهد تقاضا کردیم تا وضعیت زیر ساختها، منابع و فضاهای آموزشی لازم سایر دانشگاهها برای افزایش ظرفیت پذیرش در رشتههای پزشکی را بررسی و مستندات ارائه کنند؛ زیرا افزایش ظرفیت به حفظ کیفیت آموزشی بستگی دارد.
آقای باقری فرد با اشاره به این نکته که کیفیت آموزش پزشکی ایران مورد تأیید فدراسیون جهانی آموزش است، افزود: ایران در ارائه خدمات تشخیصی و درمانی پیشرو و از سایر کشور بی نیاز است.
معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: دانشگاهها باید مرکز تحول باشند و بسیاری از وظایف آموزشی به آنها واگذار شود، چون صلاحیت انجام این کار را دارند؛ البته تفویض مسئولیت به دانشگاهها بر اساس رتبه بندی صورت پذیرد.
بازبینی آیین نامه ارتقا اعضای هیئت علمی، اخد مجوز برای جذب ۳ هزار عضو هیئت علمی، نهایی شدن تشکیلات وزارت بهداشت و واگذاری مأموریت برگزاری آزمونهای جامع علوم پایه، فلوشیب و ارتقاء و دورههای مهارتی به دانشگاههای کلان مناطق از دیگر محورهایی بود که معاون آموزشی وزارت بهداشت در این نشست به آن اشاره کرد.