وزیر آموزش و پرورش در شورای آموزش و پرورش شهرستان کوثر اردبیل گفت: از ابتدای دولت سیزدهم وضع استخدامی۱۶۰ هزار نفر در آموزش و پرورش تعیین تکلیف شده است.
وی با بیان اینکه درحوزه دانش بنیان ظرفیت نیروی انسانی زیادی در کشور داریم، گفت: تا زمانی که آموزش و پرورش به معنای واقعی تحرک پیدا نکند هیچ جای دیگری تحرک پیدا نخواهد کرد.
نوری تاکید کرد: در سه سال دوره کرونا دانش آموزان از فضای مدرسه فاصله گرفتند، اما خوشبختانه اکنون به همان محیط بازگشتند و تربیت و تعلیم با شتاب و شادابی ادامه دارد.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ظرفیتهای استان اردبیل در حوزه گردشگری و کشاورزی گفت: باید هنرستانهای گردشگری، باغی و دامی تاسیس کنیم و در کنار آن احداث سایر مراکز مثل خانه معلم نیز در برنامه قرار بگیرد.
وی با اشاره به سرانه فضای آموزشی ۷.۸ متر مربعی این شهرستان افزود: درصد زیادی از مدارس شهرستان کوثر به صورت یک نوبته است که این موضوع به افزایش کیفیت آموزشی منجر میشود.
وزیر آموزش و پرورش بر لزوم تعیین تکلیف مدارس فرسوده و بلااستفاده تأکید کرد و گفت: این فضاها باید اجاره داده شود یا به فروش گذاشته شود که البته مدارس و فضاهای آموزشی وقفی از این قاعده مستثنی است.
در این جلسه امام جمعه شهرستان کوثر گفت: جمعیت شهرستان کوثر از ۵۹ هزار نفر در اوایل انقلاب به ۲۲ هزار نفر رسیده است و مهاجرت از شهرستان کوثر ریشه در سرمایه گذاری نکردن مناسب در نیروی انسانی دارد، لذا آموزش و پرورش میتواند نقش موثری در جلوگیری از مهاجرت داشته باشد.
امام جمعه کوثر خواستار توجه به هوشمند سازی مدارس، تامین نیروی انسانی آموزش و پرورش این شهرستان، جذب آموزشیاران و احداث خانه معلم در کوثر شد.
سیدغنی نظری نماینده مردم کوثر در مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه گفت: ۱۷۰ میلیون ریال سرانه هر دانش آموز در سال جاری است. توجه به آموزش و پرورش توجه به تقویت و توسعه نیروی انسانی فعال جامعه است.
وی افزود: بومی گزینی نیروی انسانی در آموزش و پرورش برای کوثر و خلخال ضرورت دارد تا سهم و حق نیروهای بومی با استخدام نیروهای غیربومی ضایع نشود.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: احداث سد کیوی در دولت سیزدهم سرعت گرفته و سومین قسط اعتباری آن اخذ شده است و تونل اول و دوم آن در حال تکمیل است.