با پیگیریهای خبرگزاری صدا و سیما سامانه نوبت دهی کامیونهای آستارا که وعده را ه اندازی آن را قائم مقام سازمان راهداری در برنامه گفتگوی ویژه ۵ بهمن داده بود، آغاز به کار کرد.
به گزارش خبر گزاری صدا و سیما، حسینی، معاون دفتر ترانزیت سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای در برنامه "پیگیری" شبکه خبر درباره راه اندازی سامانه نوبت دهی کمیونها در پایانه مرزی آستارا گفت: سامانه نوبت دهی مکانیزه از روز سه شنبه در پایانه بار فاز اولش راه اندازی شد. سه نقطه را در محدوده آستارا شناسایی کردیم تا بتوانیم ترافیک موجود را به این سه نقطه هدایت کنیم.
وی در ادامه افزود:الان فاز اولش در پایانه بار راه افتاده است و ظرف ۷۲ ساعت آینده در دو نقطه دیگر هم راه اندازی خواهد شد. با استقرار این سامانه نارضایتی که در مورد تداخلات یا بحثهایی مثل نوبت فروشی و عدم رعایت نوبت مدیریت میشود. بحث هزینههایی که ممکن بود رانندگان متقبل بشوند، نیز قابل رصد است.
حسینی با اشاره به روند نوبت دهی به رانندگان گفت: ناوگانی به محض ورود به پایانه بار با سامانههای پلاک خوان، پلاک خوانده میشود نوبت براساس ورود داده میشود. در این برگه جوازکدی داده میشود که با آن در هنگام اعزام به گمرک آستارا عملا راننده میتواند وارد محوطه گمرک آستارا بشود. این رمزینهٔ پاسخ سریع (QR-Code) یعنی تمامی آن تداخلات و گرفتاریها را میتواند مدیریت کند.
معاون دفتر ترانزیت سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای در ادامه بیان کرد: اگر فاز دوم را بتوانیم نهایی کنیم یعنی آن اپلیکیشن ایجاد بشود تمامی رانندگان و خدمات گیرندگان خواهند توانست با مراجعه به این سایت میزان صف را ببینند.
وی درباره زمان راه اندازی فاز دوم این سامانه گفت: تاریخ دقیق را، چون یک مقدار کارهای فنی نیاز دارد بیش از یک یا حداکثر دو ماه زمان نیاز داریم. امیدوارم تا آن زمان عملیاتی بشود. ما همکاری سازمان مانند گمرکها را نیاز داریم.
حسینی گفت: زمان توقف تابع عوامل متعددی است این را استحضار داشته باشید الان و در حال حاضر گره اصلی مان کاهش پذیرش طرف اذری است توافق مان با آذری پذیرش ۲۴ ساعته با وضع موجود است.