عضو هیئت رئیسه انجمن همگن قطعه سازان خودرو کشور گفت: اگر به فکر پیشرفت در صنعت خودرو هستیم باید قیمت آن را آزاد کنیم و فضا را برای رقابت مهیا کنیم.
عضو هیئت رئیسه انجمن همگن قطعه سازان خودرو کشور اضافه کرد: این تصمیماتی که برای بازار خودرو گرفتند، از طرفی باعث بهم ریختن اقتصاد و از طرف دیگری باعث آشفتگی هر چه بیشتر در صنعت خودرو شد؛ متاسفانه در این سالها هنوز به یک تصمیم کلی برای نحوه فروش خودرو نگرفته ایم، منابع و مصارف را نمیتوانیم مدیریت کنیم در حالی که هر مدیریت موفق، در گرو مدیریت منابع و مصارف است.
جلالی با اشاره به راه حل موجود در خصوص ساماندهی بازار خودرو، گفت: آزادسازی قیمتها، میتواند صنعت خودرو را از این اوضاع آشفتهای که دارد نجات دهد؛ آزادسازی به اقتصاد معنا میدهد، زمانی که قیمت خودرو آزاد شود رقابت ایجاد میشود و اینگونه میتوان پیشرفت کرد.
وی در ادامه با بیان اینکه بزرگترین دشمن صنعت خودرو و قطعه سازی اختلاف بین خودروسازان و قطعه سازان است، ادامه داد: این موضوع باعث رکود، کاهش بهره وری، نزول کیفیت این صنعت میشود. صنعتی که در اوج گردش مالی ۵ درصد تولید ناخالص داخلی را شامل میشود، ۱۲ در صد اشتغال صنعتی را دارا بوده و این گستردگی جغرافیایی بی مثال را شامل میشود باید خیلی بهتر از اینها صیانت شود و این مهم فقط بدست ذینفعان واقعی محقق میشود.