گوگل، متا و توئیتر با قوانین سختگیرانهتر محتوای آنلاین اتحادیه اروپا روبرو هستند.
کمیسیون اروپا به پلتفرمهای آنلاین و موتورهای جستجو تا ۱۷ فوریه فرصت داده بود تا آمار کاربران فعال ماهانه خود را منتشر کنند. سکوهای آنلاین بسیار بزرگ چهار ماه فرصت دارند تا قوانین را رعایت کنند، در غیر این صورت جریمه شوند.
توئیتر اعلام کرد که بر اساس برآورد ۴۵ روز گذشته، میانگین ۱۰۰.۹ میلیون کاربر ماهانه در اتحادیه اروپا دارد.
گوگل مجموعهای از اعداد را بر اساس حسابهای کاربران و مجموعهای دیگر بر اساس گیرندگانی که از سیستم خارج شدهاند ارائه میکند و میگوید کاربران میتوانند به خدمات آن دسترسی داشته باشند، چه وارد حساب کاربری شوند و چه از سیستم خارج شده باشند. میانگین ماهانه کاربرانی که وارد سیستم شدهاند در نقشههای گوگل ۲۷۸.۶ میلیون، در گوگل پلی ۲۷۴.۶ میلیون، در جستجوی گوگل ۳۳۲ میلیون، در خرید ۷۴.۹ میلیون و در یوتیوب ۴۰۱.۷ میلیون نفر است.
اوایل این هفته، متا اعلام کرد که در شش ماهه آخر سال ۲۰۲۲ به طور متوسط ۲۵۵ میلیون کاربر فعال ماهانه در فیس بوک در اتحادیه اروپا و حدود ۲۵۰ میلیون کاربر فعال ماهانه متوسط در اینستاگرام در شش ماه آخر سال ۲۰۲۲ داشته است.