عزتخواه گفت: توسعه کشور در گرو توجه به رشتههای فنی و حرفهای و کاردانش است.
عزت خواه افزود: راهبرد اصلی در هنرستانها برای آموزشهای مهارت محور باید برمبنای آموزش همراه با تولید باشد تا هنرجویان بعد از فارغ التحصیل بتوانند به راحتی جذب بازار کار شوند و چرخهای توسعه در ابعاد مختلف را به گردش دربیاورند.
مدیرکل آموزش وپرورش استان با بیان اینکه با تلاشهای خوب معاونت متوسطه و کارشناسان اداره فنی و حرفهای در استان وشهرستانها ومناطق شاهد کسب مقام سوم کهگیلویه وبویراحمد در توسعه آموزشهای فنی وحرفهای در سال تحصیلی جاری بودیم گفت: هنرستانهای استان با کمبود تجهیزات کارگاهی رویرو هستند که نیازمند نگاه ویژه وزارت آموزش وپرورش برای توسعه وتجهیز هنرستانها هستیم.
عزت خواه تاکید کرد: برای رفع معضل بیکاری راهی جز گسترش رشتههای فنی و حرفهای و توجه به این رشتهها نداریم چرا که تنها راه رسیدن به خودکفایی در تولید و علم و تکنولوژی وخدمات گسترش رشتههای فنی و حرفهای است.
معاون پژوهش، برنامه ریزی ومنابع اداره کل آموزش وپرورش استان نیز گفت: یکی از مسیرهای رشد و توسعه و بالندگی آموزش و پرورش در کشور در گرو توجه ویژه به هنرستانها است.
ایمان سبحان نژاد سرانه هنرجویان هنرستانی را ناکافی دانست و افزود: هنرستانها برای فعالیتهای عملی نیاز به تجهیزات و لوازم مصرفی دارند که نیازمند نگاه ویژهای هستند.
رئیس اداره فنی وحرفهای و کاردانش اداره کل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد نیز در این جلسه گفت: امسال حدود ۱۱ میلیارد تومان صرف تجهیز هنرستانها در استان شد.
ایمان بزرگ امید با بیان اینکه در ۷۱ هنرستان مستقل و ضمیمه با ۶۶ کد رشته فنی وحرفهای و کاردانش بیش از ۷ هزار هنرجو مشغول تحصیل هستند افزود: رشد هنرجویان برای تحصیل در رشتههای فنی وحرفهای و کاردانش نسبت به سال گذشته ۱۰درصد رشد داشته است که در این زمینه رتبه سوم کشور را کسب کردیم.
بزرگ امید اساس فعالیتهای هنرستانها را آموزشهای مهارتی دانست و اضافه کرد: در هنرستانها با کمبود تجهیزات روبرو هستیم که امیدواریم در این سفر شاهد رفع بخشی از مشکلات تجهیزاتی هنرستانها باشیم.