گروه صنعتی ایرانخودرو، طرح نوسازی ۱۰ هزار دستگاه تاکسی فرسوده را با عرضه خودروی سورنپلاس دوگانهسوز در مدت یکسال اجرا میکند.
براساس این گزارش؛ در این طرح ارزش اسقاط خودرو فرسوده بر عهده مرکز اسقاط و اتحادیه تاکسی رانی است و ایران خودرو مسوولیتی در خصوص گواهی اسقاط نخواهد داشت.
همچنین به منظور جلوگیری از ایجاد مشکل در معیشت تاکسی داران، گروه صنعتی ایران خودرو این طرح را به صورت کلید به کلید اجرا میکند تا وقفهای در فعالیت تاکسی داران ایجاد نشود.
کلیات و شیوهنامه اجرایی طرح نوسازی تاکسیهای فرسوده به شرح زیر است
۱- تعداد کل خودروهای فرسوده مشمول این طرح ۱۰ هزار دستگاه پیشبینی شده است و حداکثر اجرای طربه مدت یکسال از زمان آغاز طرح خواهد بود.
۲- خودرو قابل واگذاری در این طرح سورنپلاس دوگانه سوز است.
۳- خودروهای تاکسی مجهز به کپسول آتش نشانی (نصب شده در زیر صندلی شاگرد) و نوار شطرنجی (نصب شده در دو طرف خودرو) است.
۴- در این طرح ثبتنام "صرفاً برای متقاضیانی انجام خواهد شد که دارای مالکیت تاکسی فرسوده بوده و اسامی آنها توسط اتحادیه تاکسیرانیهای شهری کشور و از طریق سامانه نوسازین به این شرکت اعلام شود.
۵- الزاما" جهت ثبت نام متقاضیان میبایست علاوه بر موارد فوق در سامانه فروش اینترنتی شرکت ایرانخودرو دارای پروفایل تکمیل شده باشند.
۶- ثبت نام در سیستم فروش نمایندگیها (سیتریکس) مشابه طرحهای گذشته توسط شرکت صورت میپذیرد؛ لذا نمایندگی همزمان در سیستم فروش نمایندگیها و سامانه نوسازین (آیتم طرح تاکسی ستاد) ثبتنام مشتری را مشاهده خواهد کرد.
۷-ثبتنام تکمیلی و تحویل خودرو جایگزین توسط نمایندگی محل ثبتنام صورت خواهد پذیرفت.
۸- در این طرح ارزش اسقاط خودرو فرسوده از قیمت نهایی تاکسی نو کسر نخواهد شد و مسئولیت پرداخت ارزش اسقاط به متقاضی بر عهده مرکز اسقاط و اتحادیه تاکسیرانی است؛ ضمنا شرکت ایرانخودرو هیچگونه مسئولیتی در خصوص گواهی اسقاط ندارد.
شیوهنامه اجرایی طرح نوسازی تاکسیهای فرسوده در سال ۱۴۰۱ از این لینک قابل مشاهده است.