رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: با ایجاد مرکز جامع ارتباط مردمی ۱۵۲۶ و تجهیز و بروزرسانی سامانه ۱۵۲۶ فصل جدیدی از خدمت رسانی و پاسخگویی مناسب به مردم شکل میگیرد.
رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور از برنامه ریزیها و اقدامات صورت گرفته طی سه ماه اخیر برای ایجاد و توسعه زیرساختها و به روز رسانی سامانه ۱۵۲۶ در راستای ارتقای ارتباطات سازنده و تسریع در پاسخ گویی به نظرات، مشکلات و انتقادات مودیان محترم مالیاتی خبرداد و افزود: باتوسعه و به روز رسانی سامانه مذکور و افزایش تعداد کارشناسان این مرکز، سرعت پاسخگویی به مودیان محترم ۵ برابر سریعتر از وضعیت گذشته خواهد بود و طبق برنامه ریزیها مدت زمان پاسخگویی برای هر نفر به کمتر از ۳ دقیقه کاهش مییابد.
دکتر منظور با تاکید بر رویکرد تعاملی سازمان تصریح کرد: ارائه خدمات مشاورهای به تمامی مودیان مالیاتی، فعالان اقتصادی و صاحبان مشاغل، دریافت گزارشات مردمی، گزارش فرار مالیاتی، انتقاد، پیشنهاد، ارتباط مستقیم با مدیران سازمان، راهنمایی سامانههای مالیاتی از قبیل سامانه صورت معاملات فصلی، سامانه مالیات بر درآمد حقوق، اظهارنامههای الکترونیکی و غیره، از طریق ارتباط تلفنی و بر بستر اینترنت در اختیار مودیان قرار میگیرد.
معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به برنامه ریزیهای تحولی سازمان در دوره جدید برای مردمی سازی مالیات ستانی افزود: این مرکز جامع به صورت تعامل محور خواهد بود و مقرر شده تا علاوه بر پاسخ گویی مناسب تلفنی بخش مهمی از اطلاع رسانیهای آتی سازمان از طریق این مرکز جامع صورت پذیرد.