نخستین رویداد ذهن افزارهای کسبوکار با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوریهای شناختی برگزار میشود.
در این رویداد منظور از «ذهنافزارهای کسبوکار» هر ایده، فناوری یا محصول مبتنی بر علوم شناختی است که از قابلیت کاربرد در ارتقای بینش و عملکرد مدیریتی سازمان برخوردار باشد.
از تقابل موضوع شناخت با مدیریت سازمان و کسب وکار، مباحث مختلفی در حوزههای شناخت مدیریتی از جمله گزینش و ارزیابی شناختی کارمندان، توانمندسازی شناختی گروهها و تیمهای کاری، تمرین و توسعه شناختی کارکنان، مدیریت استرس و سلامت شناختی، شکلدهی به انگیزانندههای شغلی با رویکرد شناختی، طراحی شغل و ارگونومی شناختی، شناسایی و توانمندسازی شناختی رهبران سازمان، زوایای شناختی در تصمیمگیری سازمانی، تغییر و توسعه شناختی سازمانی و شناسایی تفاوتهای فردی با رویکرد شناختی پدیدار میشوند.
از منظر راهکارهای قابل تجاریسازی، مواردی از قبیل ارزیابی و توانمند سازی شناختی سرمایه انسانی، ارزیابی و توانمندسازی شناختی رهبران و کارآفرینان، هوشمندی شناختی کسب وکار و بازاریابی شناختی مهمترین حوزههای مدیریت با رویکرد شناختی هستند که میتوانند ابزارهای مختلفی در حوزههای آزمونهای توانایی شناختی، نقشههای شناختی، دادهکاوی و بصریسازی شناختی، بازیهای جدی و بازیوارسازی و علوم اعصاب شناختی را شامل شوند.
گروه های منتخب این رویداد، از تامین سرمایه بذری تا سقف یکصد میلیون تومان، تامین فضای استقرار، آموزش، منتورینگ و شتابدهی، تجاریسازی و جذب سرمایهگذار بهرهمند خواهند شد.
مهلت ارسال ایدهها و طرحهای پیشنهادی در این فراخوان، تا بیستم دی تعیین شده است و علاقه مندان، محققان، دست اندرکاران و فعالان مراکز و شرکتهای استارتاپی و دانشبنیان میتوانند برای ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به وبگاه مایندپلاس مراجعه کنند..