بر اساس رویکرد تعامل محور نظام مالیاتی، این بار میز خدمت سازمان امور مالیاتی کشور در اتحادیه درودگران و مبل سازان تهران برگزار شد و مشکلات مالیاتی این گروه از مشاغل مرتفع گردید.
برپایی میز خدمت از دستورات رئیس کل سازمان امور مالیاتی جهت تقویت ارتباط مستقیم مسئولین با مودیان مالیاتی و فعالان اقتصادی برای رفع مشکلات ایشان از جمله فعالیتهای مهم و موثر سازمان امور مالیاتی کشور در دوره مردمی سازی مالیات ستانی است که با رویکرد عدالت محوری، پاسخگویی مناسب، تکریم ارباب رجوع، تسریع انجام امور مودیان و فرهنگ سازی مالیاتی توسط این سازمان در حال اجراست.
در این مراسم، حسینی مدیرکل امور مالیاتی جنوب تهران ضمن اشاره به رویکرد تعاملی سازمان امور مالیاتی کشور گفت: تعداد اظهارنامههای دریافتی ما از مودیان در اداره کل جنوب تهران ۴۴۹۹۶ فقره بوده که حدود ۵۸ درصد آنها فرم تبصره ماده ۱۰۰ بوده و اعضای اتحادیه درودگران و مبلسازان حدود ۲ هزار اظهارنامه تسلیم کرده اند که تقریبا ۶۷ درصد آنها فرم تبصره مذکور بوده است.
وی با اشاره به اینکه نظام مالیاتی در رویکرد جدید خود، بنا را بر اعتماد به خوداظهاری مودیان و جلب رضایت آنان گذاشته است اظهار داشت: از جمع اظهارنامههای تسلیمی، بالای ۸۰ درصد براساس خوداظهاری مودیان تایید و قطعی شده و کمتر از ۲۰ درصد رسیدگی خواهد شد.
حسینی با اعلام این که از سوی رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور به مدیران کل اختیارات خوبی در خصوص رفع مشکلات پروندههای مالیاتی تفویض شده افزود: از مودیان محترم میخواهیم در صورت بروز مشکل هنگام اعتراض به پرونده ها، مستقیما به روسای امور مالیاتی و یا دفتر مدیرکل مراجعه نمایند تا در صورت امکان پروندههای مربوطه به هیاتهای حل اختلاف مالیاتی (دادرسی مالیاتی) کمتر ارجاع شود.
همزمان با برگزاری این میز خدمت، آقایان حسین تاجمیر ریاحی فرمانده حوزه بسیج سازمان امور مالیاتی، حسن پور رئیس سازمان بسیج اصناف کشور، کاکاوند رئیس سازمان بسیج اصناف تهران، صادقی کیا فرمانده حوزه مقاومت بسیج وزارت اقتصاد و رستگار عضو هیات رئیسه اتاق اصناف کشور نیز در این مراسم شرکت کرده و با حضار بصورت چهره به چهره به گفتگو و رفع مشکلات پرداختند.