رئیس مرکز کنترل نظارت سازمان تاکسیرانی شهر تهران گفت :استفاده از کارتخوان برای پرداخت خرد صرفه اقتصادی ندارد .
سوال: براساس سوال یکی از رانندگان تاکسی که قرار بود به تاکسیها کارتخوانها بدهند، چرا اجرا نشد؟
آقای علیپور: در حوزه کارت خوان دو تا موضوع اصلی وجود دارد یکی اینکه استفاده از کارت خوان برای پرداختهای خردی مثل پرداخت کرایه تاکسی در شبکه بانکی خیلی مفهوم ندارد و فشاری که به شبکه بانکی میآورد به خاطر اینکه اعدادیند که عمدتا زیر ۲۰ هزارتومان هستند برای شبکه بانکی توجیه ندارد و اینکه صرفه اقتصادی برای مدیریت شهری و مدیریت بانکی کشور ندارد .نکتهای که هست اینکه به هر ترتیب تقریبا از دو سال قبل و حتی قبل تر فرایندی اتفاق افتاد که رانندگان از طریق بارکدهای دو بعدی پرداخت خرد، امکان دریافت کرایه از سمت مسافران داشته باشند . تو این فضا هم با یکدیگر صادق باشیم ، چیزی حدود ۲۶ تا مجموعه پرداختی که هرکدام از آنها صاحب اپلیکیشنهایی بودند مانند آپ، تاپ وسکه وهر عزیزی که امکان پرداخت روی گوشی تلفن برای خودش ایجاد کرده از طریق این اپلیکیشن هاست، نکتهای که وجود دارد اینست که بارکدهایی به صورت آویز پشت صندلیها بود از امسال که این بارکدها روی برچسب رفته است ،نرخ کرایه که روی شیشه خودروها و روی لچکیهای کوچک در صندلیهای پشت نصب شده است وموضوع کلی اینکه دستگاه پوز، برای مسیرهایی خطی و گردشی توجیه پذیر نیست در بهترین حالت که بتوان برای تاکسیها دستگاه پوز در نظر گرفت برای تاکسیهایی مثل تاکسیهای فرودگاهی و راه آهن است که برای بخش زیادی از آنها انجام شده است هر چند که تو بعضی هایش تجربههای موفقی نبوده است .