بمنظور رعایت کنوانسیونهای دریایی بین المللی، نصب دستگاه پردازش آب توازن بر روی هفت فروند کشتی ناوگان ملی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران آغاز شد.
حاجی زاده افزود: نصب دستگاه بر روی حداقل ۱۲ فروند از شناورهای ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران نیز در سال ۱۴۰۲ در شرکت پرشیا هرمز صورت میگیرد.
وی گفت: بر اساس کنوانسیون مدیریت آب توازن، از نیمه دوم سال ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۴ باید دستگاه پردازش آب توازن، بر روی کشتیهای فعال در آبراههای داخلی و بین المللی نصب شود که همگام با دنیا در کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران هم آغاز شده است.
حاجی زاده افزود: با نصب این دستگاهها بر روی هر کشتی در داخل کشور، بسته به حجم کشتی بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار دلار صرفه جویی ارزی میشود.
مدیرعامل شرکت تعمیرات کشتی شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در خصوص تعمیرات کشتیها هم گفت: همه تعمیرات شناورهای قابل تعمیر در ایران به همت مهندسان داخلی صورت میگیرد.
حاجی زاده شمار کل تعمیرات دورهای صورت گرفته در سال گذشته را ۴۰ مورد عنوان کرد.
وی گفت: در ۱۰ ماهه امسال نیز ۳۱ فروند شناور در این شرکت تعمیر شد که ۳ فروند بیشتر از مدت مشابه پارسال است.
مدیرعامل شرکت تعمیرات کشتی شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت: این تعمیرات شش میلیوندلار صرفه جویی ارزی داشت که تا پایان سال به ۹ میلیون دلار افزایش مییابد.
بیشتر بخوانید: ظرفیت سوخت رسانی دریایی قشم شکوفا میشود
حاجی زاده افزود: حدود هزار نفر بصورت مستقیم و غیرمستقیم در شرکت پرشیا هرمز مشغول بکارند.
وی گفت: این شرکت در سه بخش نیروی انسانی، توسعه زیرساخت و خرید تجهیزات و ماشین آلات در راستای افزایش ظرفیت و ارتقای سطح کیفیت در افق زمانی ۵ ساله برنامه ریزی کرده است.
مدیرعامل شرکت تعمیرات کشتی شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت: بعلت جایگاه ویژه صنعت حمل و نقل دریایی در اقتصاد جهانی از جمله ارزان بودن، امکان حمل با حجم و وزن زیاد، امنیت بالا، دوستدار محیط زیست و منطبق بر اهداف سازمان جهانی توسعه، سهم حمل و نقل دریایی از کل صنعت حمل و نقل جهانی ۸۵ درصد است.
حاجی زاده افزود: سهم کل ناوگان دریایی جمهوری اسلامی ایران بر اساس گزارش سال ۲۰۲۱ کنفرانس تجارت جهانی سازمان ملل متحد (UNCTAD) با بیش از ۱۹ میلیون تن در رتبه ۲۲ جهانی و دارای ۲۵۴ شناور است.
نیاز به تعمیر و نگهداری این شمار شناور نشان دهنده جایگاه صنعت عظیم تعمیر و نگهداری کشتی و جایگاه استراتژیک شرکت تعمیرات کشتی پرشیا هرمز در دو موقعیت قرارگیری در برنامه ریزی راهبردی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و کشور است.