رئیس سازمان تعزیرات حکومتی گفت: با ارتقاء سامانه ۱۳۵ تعزیرات، امکان اخذ شکایات، رسیدگی، پیگیری و اجرای احکام به صورت هوشمند و الکترونیک درخصوص ۵ تخلف خاص شامل گرانفروشی، کم فروشی، تقلب، احتکار و صادر نکردن فاکتور، مهیا شده است.
رئیس سازمان تعزیرات حکومتی با بیان اینکه تبدیل وضعیت 240 نفر از همکاران اداری به رئیس شعبه در سال جاری موجب افزایش 102 درصدی بازرسیها شده، افزود: در 9 ماهه گذشته سال، 351 هزار بازرسی انجام شده است.
وی گفت: مقایسه عملکرد این سازمان در 9 ماهه گذشته با مدت مشابه سال قبل، بیانگر کاهش 35 درصدی پروندههای مانده با وجود افزایش 16 درصدی پروندههای وارده است.
اصانلو افزود: افزایش تعداد پروندههای وارده به دلیل حضور روسای شعب سازمان تعزیرات در گشتهای مشترک و برگزاری طرحهای نظارتی بوده است.
رئیس سازمان تعزیرات حکومتی به ارتقاء سامانه ۱۳۵ نیز اشاره کرد و گفت: سامانه ۱۳۵ در گذشته بیشتر تلفن گویای سازمان تعزیرات حکومتی بود به گونهای که شکایات مردمی واصله در آن، به وزارت صمت ارجاع میشدند و امکان پیگیری آن شکایات برای تعزیرات میسر نبود؛ اما در حال حاضر با ارتقاء سامانه ۱۳۵، امکان اخذ شکایات، رسیدگی، پیگیری و اجرای احکام به صورت هوشمند و الکترونیک در خصوص ۵ تخلف خاص شامل گرانفروشی، کم فروشی، تقلب، احتکار، صادر نکردن فاکتور که رسیدگی به آنها بدون دخالت بازرسان وزارت صمت میسر میباشد، مهیا شده است.
اصانلو، «ارتقاء مستمر سامانه مدیریت پروندههای قضایی»، «ارتقاء سامانه ۱۳۵»، «تعیین تکلیف اموال موجود در انبارهای سازمان اموال تملیکی و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره)» و «ارتقاء سامانههای مرتبط با قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز» از دیگر اقدامات این سازمان برشمرد.
معاون وزیر دادگستری همچنین از رئیس قوه قضاییه درخواست کرد که در زمینههای «دسترسی به سرویسهای تبادل اطلاعات و استعلامی»، «انتصاب تماموقت رؤسای شعب تجدیدنظر قاچاق» و همچنین «حضور نمایندگان دادستانها در گشتهای تعزیرات»، دستورات لازم را صادر کند.