وزیر راه و شهرسازی با عذرخواهی از مردم بر نوسازی هرچه سریعتر ناوگان ریلی تاکید کرد.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه شرایط جوی این روزها وظایف بیشتری را به وزارت راه و شهرسازی و مجموعه راه آهن تحمیل کرده است گفت: در برخی از ایام سال ازجمله زمان سرما و برودت هوا، هنگام مناسبتهای خاص و ایام عید، حجم کار مجموعه راه آهن بیشتر میشود. بنابراین باید به شیوهای عمل شود تا امداد رسانی های به موقع و لحظهای در هنگام رخدادها به مردم و حادثه دیدگان ارایه شود.
وی افزود: اینکه راه آهن در نگهداشت خطوط و نوسازی ناوگان با مشکلاتی مواجه است واقعیت موجود است. عقبماندگی در بخش راه آهن با سطح خدمات گستردهای که ارائه میدهد در نگهداشت خطوط، لوکوموتیو، واگنها و ... وجود دارد. واقف هستیم که شبکه راه آهن باخدماتی که ارائه می دهد نیازمند رسیدگی است.
وی تصریح کرد:در سالهای گذشته به نوسازی ناوگان و نگهداشت خطوط ریلی کمتوجهی شد و بنده به عنوان مقام مسئول حتما برنامهای برای تامین منابع ویژه برای نگهداری خطوط ریلی در نظر گرفته و اجرایی میکنم.
وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: انتظار است تا راهآهن، منابع و داراییهای خود را که میتواند برای نگهداشت و حفظ خطوط هزینه کند شناسایی و به وزارتخانه اعلام کند تا مجوزهای لازم در این باره اخذ شود.
وی همچنین گفت: در یک تا دو سال آتی برنامهای ضربتی برای حفظ و نگهداشت خطوط ریلی تدوین و اجرایی خواهد شد.عضو کابینه دولت سیزدهم از مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی خواست تا از تمامی کارکنان خدوم که در شرایط برودت هوا به در راه ماندگان خطوط ریلی خدماترسانی ارایه کردند تقدیر شود.بذرپاش تاکید کرد: همکاران ما در حمل و نقل جادهای و ریلی خدمات فراوان با حجم بالای کار به مردم ارایه میدهند که تلاش آنها باید اطلاعرسانی و قدردانی شود.
وی تصریح کرد: سیر ایمن اولویت اصلی راهآهن است و قطاری که ریسک خطرپذیریاش از میزان معینی بالاتر است به هیچ وجه نباید حرکت نکند.