مدیر کل راهداری و حمل و نقل جادهای خوزستان: عملیات بهسازی محور ایذه - دزپارت شامل احداث باند سبقت و اجرای روکش آسفالت با شتاب در حال اجرا است
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خوزستان،محمد جولانژاد با بیان اینکه از سال گذشته تاکنون در محدوده سه راهی غیزانیه به سمت هفتکل و باغملک سه پروژه لکه گیری و روکش آسفالت اجرا و به بهره برداری رسیده و در ۲ مقطع آن عملیات درحال انجام است اظهار داشت: محور ایذه - اصفهان یکی از محورهایی است که به واسطه اهمیت ارتباطی و ترانزیتی میان خوزستان و چهار استان مجاور، مورد توجه ویژه اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای خوزستان قرار دارد.
وی افزود: بهسازی ۱۰ کیلومتر از محور هفتکل، باغملک به سمت ایذه نیز در دستور کار این دستگاه اجرایی قرار دارد.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جادهای خوزستان اظهار کرد:با هدف رفاه حال کاربران جادهای، عملیات روکش آسفالت مقطع ورودی و کمربندی ایذه به طول پنج کیلومتر نیز در سال گذشته اجرا شد.
جولانژاد ضمن تاکید بر اهمیت محور ایذه - دزپارت خاطر نشان کرد: این محور به دلیل ترافیک بالا و سنگین و عدم بهسازی مناسب در سالهای گذشته دچار خرابی شده و در مقاطعی از این محور رویه جاده کاملا از بین رفته که باعث نارضایتی رانندگان و کاربران جادهای شده بود که با پیگیری بزرگترین طرح روکش آسفالت خوزستان به طول ۲۷ کیلومتر " از مجموع ۵۰ کیلومتر کل مسیر" اجرا شد.
وی افزود: عملیات احداث باند افزایشی سبقت به طول ۴.۵ کیلومتر با هدف رفع نقاط حادثه خیز، تسهیل ترافیک و کاهش گرههای ترافیکی مهر ماه امسال در محور ایذه - دزپارت به اتمام رسید و اجرای ۲ کیلومتر دیگر در دستور کار است که پیش بینی میشود تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد. این امر سهم بسیاری در تامین ایمنی سفر، رضایتمندی کاربران جادهای و افزایش کیفیت تردد خواهد داشت.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جادهای خوزستان با بیان اینکه تعریض و توسعه زیرساختهای جادهای اساسا وظیفه ذاتی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور میباشد عنوان کرد: شرکت یاد شده طرح بزرگ ایجاد باند دوم این مسیر را در دستور کار دارد و فازهای مختلف و تونلهای آن در حال اجرا میباشد که با تکمیل و بهره برداری از آن شاهد ارتقای قابل توجه ایمنی سفر، تسهیل تردد در این محور خواهیم بود.
خوزستان دارای ۱۸ هزارو ۵۵۸ کیلومتر راه است که ۱۲ هزار و ۴۲۲ کیلومتر آن راه روستایی است.