بنا به گفته منابع آگاه ، توییتر تصمیم داشته برای درآمد زایی ، نامهای کاربری پلتفرمش را بفروشد این در حالی است که ایلان ماسک مالک جدید توییتر سعی دارد کسب وکار شرکت را احیا کند.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، به گفته این منابع، کارمندان توئیتر حداقل از ماه دسامبر ۲۰۲۲ درباره فروش نامهای کاربری گفتگوهایی انجام داده اند.
مهندسان این شرکت درباره راه اندازی حراجهای آنلاینی بحث میکردند که افراد در آنها میتوانند برای خرید نام کاربری قیمت پیشنهاد دهند.
نام کاربری کلمات، اعداد یا مجموعهای از کاراکترها است که هر حساب کاربری در پلتفرم با آنها شناسایی میشود.
هنوز مشخص نیست این پروژه اجرا شود و یا اینکه طرح مذکور برای نام کاربری تمام کاربران یا عدهای خاص اجرا میشود یا نه، اما ماسک ماه گذشته اعلام کرد تصمیم دارد حسابهای کاربری غیرفعال در توئیتر را حذف و ۱.۵ میلیارد نام کاربری را آزاد کند.
البته ممکن است فقط برخی نامهای کاربری (مانند افراد بسیار مشهور، برندها و اسامی محبوب) ارزش داشته باشند.
این شبکه اجتماعی از زمانی که ماسک آن را خرید دچار بحران شده است. با توجه به قیمت بالایی که ماسک برای خرید پلتفرم (۴۴ میلیارد دلار) پرداخته، اکنون تحت فشار است تا از توئیتر درآمدزایی کند.
ماسک از زمان خرید شرکت تاکنون هزینههای توئیتر را کاهش و دستور اخراج کارمندان را داده است. از سوی دیگر او سعی دارد با شیوههای مختلف از توئیتر درآمد زایی کند و برای این منظور طرح حق عضویت را اصلاح و ارائه کرد تا کاربران برای دریافت برچسب احراز هویت هزینه پرداخت کنند.