معاون وزیر ارتباطات گفت: گذرگاه خدمات دولت الکترونیکی (GSB) و (PGSB) که به ارایه خدمات استعلامی میان دستگاههای دولتی میپردازد، از ابتدای فعالیت خود تا کنون بیش از ۱۰ میلیارد تراکنش بوده است.
رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران در بخش دیگری از نشست این کارگروه به تبیین عملکرد گذرگاه عمومی خدمات دولت الکترونیکی (PGSB) پرداخت و اظهار داشت: اصلیترین وظیفه گذرگاه عمومی خدمات دولت الکترونیکی، ارایه خدمات سازمانهای دولتی و بخش خصوصی به یکدیگر است. در این خصوص از آغاز فعالیت PGSB در سال ۱۳۹۸ تا آذر ۱۴۰۱، بیش از ۳ میلیارد و ۶۰۴ میلیون تراکنش ثبت شده است که با مجموع تراکنشهای ثبت شده در گذرگاه خدمات دولت الکترونیکی به تبادل و ثبت بیش از ۱۰ میلیون و ۵۰۰ میلیون تراکنش در بازههای زمانی اشاره شده میانجامد.
وی در ادامه افزود: گذرگاه عمومی خدمات دولت الکترونیک دارای ۳۵۷ سرویس است. در همین راستا، تعداد ۶۶۵ کسب و کار سرویس گیرنده و ۴۴ دستگاه سرویس دهنده در این گذرگاه به فعالیت میپردازند.
بنا بر اعلام روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات ایران، در این نشست، دکتر خوانساری، سامانه ملی احراز هویت و استعلامات یا همان سماوا را پنجره واحد احراز هویت در فضای مجازی دانست و هدف از راه اندازی آن را ارایه دسترسی یکپارچه، کنترل و مدیریت شده و در عین حال با واسطه به اطلاعات هویتی پایه عنوان کرد.
وی گفت: از ابتدای راهاندازی سامانه سماوا تا آذر امسال، حدود ۱۳ میلیون نفر از طریق این سامانه احراز هویت شدهاند و تعداد ۹۸ نهاد متکی به سامانه سماوا متصل هستند.