سنجش مستمر کیفیت فرایندها با هدف ارتقای سطح کیفی خدمات در شرکت ملی پست برگزار میشود.
بنابراین گزارش گروه های کنترلی و ممیزی که متشکل از مدیران، کارشناسان و روسای ادارات ستادی هستند با استقرار در ادارات پست استانها و مناطق پستی نسبت به بررسی روند ارائه خدمات و انطباق آنها با دستورالعملهای ابلاغی برابر با آموزشهای ارائه شده و فهرست انجام دادنی های مصوب اقدام میکنند.
در نخستین روز اجرای این طرح، دو گروه متشکل از کارشناسان و روسای ادارات ستادی با مشارکت مناطق پستی استان تهران، در استانهای قم و همدان حاضر و نسبت به بررسی فرایندها اقدام کردند .