نشست اعضای اتحادیه شرکتهای قطار شهری کشور در شیراز برگزارشد.
شهردار شیراز در این نشست که موضوعات مختلف با هدف تقویت شبکه ریلی کلانشهرهای کشور مورد بررسی قرار گرفت، به مدیریت صحیح و استفاده درست از منابع اشاره و اظهار کرد: باید لزوم ایجاد و توسعه قطار شهری را در شهرهای مختلف مورد بررسی قرار داد، چرا که عدم نیازسنجی صحیح و اصرار بر انجام و زمان طولانی بهرهبرداری از آن منجر به کاهش ارزش اقتصادی میشود.
محمدحسن اسدی که مقولات مختلف مدیریت شهری را در زمینه حملونقل ریلی در سطح کشور از نظر توسعه و ایمنی خطوط را مورد پایش و تحلیل قرار میداد، افق ده ساله کلانشهر شیراز را نیز در توسعه خطوط ریلی و دسترسی به حرم حضرت شاهچراغ (ع) تشریح کرد.
او همچنین با بررسی اقتصاد شهری و پیشبرد امور گفت: شهرداریها پیش از این تنها نهاد خدمات رسان بودند، اما امروز جایگاه آنها به نهاد اجتماعی و تخصصی رسیده که در این ساختار نقش اقتصاد شهری از اهمیت بسزایی برخوردار است.
معاون حملونقل و ترافیک شهرداری شیراز نیز با بیان اینکه نگاه ما در حوزه حملونقل در کلانشهر شیراز بهعنوان پیشران توسعه در همه ابعاد است، گفت: نخستین گام تهیه طرح جامع حملونقل و ترافیک کلانشهر شیراز با افق ۱۴۰۹ در دو مرحله بوده که به تأیید وزارت کشور رسیده و مرحله سوم نیز به تازگی در شورای ترافیک استان فارس به تصویب رسید و اکنون در وزارت کشور مطرح است.
هادی شهدوست شیرازی به استفاده از ظرفیتهای مختلف کلانشهرها با تکیهبر دانشهای بومی تأکید کرد.
رئیس سازمان حملونقل ریلی شهرداری شیراز نیز بیان کرد: این سازمان میزبان اعضا اتحادیه شرکتهای قطار شهری کشور بهمنظور تبادل پیرامون مسائل و موضوعات مرتبط با قطار شهری به همراه بازدید فنی از توانمندی و ظرفیتهای این کلانشهر در راستای حمایت از تولیدات داخل به مدت دو روز است.