گلعلی زاده: توسعه شبکه حمل و نقل عمومی باید حتماً با نوسازی همراه باشد؛ بدون جایگزین کردن اتوبوس های فرسوده دیزلی با اتوبوس های برقی یا گازسوز، بار آلودگی دیگری به بار آلودگی قبلی اضافه می شود.
۱- شبکه حمل و نقل عمومی فرسوده
۲- فقدان حمل و نقل عمومی پاک (اتوبوسهای برقی، اتوبوسهای گازسوز و.)
۳- استفاده از سوختهای فسیلی
۴- انباشت تکالیف انجام نشده طی ۲۰ سال گذشته (تکالیفی که قانونگذار پیش بینی کرده بود)
۵- افزایش سالانه منابع انتشار آلودگی
سرپرست مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست همچنین یادآور شد: بیش از ۸۱ درصد اتوبوس ها در تهران فرسوده هستند و وزارت کشور ، سازمان شهرداری ها و دهیاری ها و هم شهرداری ها مکلفند که حمل و نقل عمومی را هم توسعه بدهند و هم نوسازی کنند.
گلعلی زاده افزود: ۹۴ درصد تولید انرژی در کشور ما بر اساس احتراق سوخت های فسیلی است که عددی نگران کننده است و ما باید میزان وابستگی به سوخت های فسیلی را کاهش دهیم.