مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان، با اشاره به پیشرفت ۲۰ درصدی پروژه اتصال خط ریل سراسری به این منطقه تا سال ۱۴۰۰، گفت: در حال حاضر این پروژه به پیشرت ۳۵ درصدی رسیده است.
وی با اشاره به اینکه تا قبل از سال ۹۶ و واگذاری پروژه به راه آهن؛ عملیات زیرسازی و ابنیه فنی در کل مسیر انجام شده بود، افزود: بعد از تغییر شرایط تخصیص بودجه، اجرای این پروژه مهم تا سال ۱۴۰۰ متوقف شد.
داود آبادی گفت: این پروژه تا سال ۱۴۰۰ حدود ۲۰ درصد پیشرفت داشت که در حال حاضر این پیشرفت به ۳۵ درصد رسیده است.
مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان ادامه داد: در راستای اجرای بند ۱۰ مصوبات سفر ریاست جمهور به استان قم مبنی بر تشکیل جلسه سه جانبه وزارت راه و شهرسازی (راه آهن جمهوری اسلامی ایران)، سازمان برنامه و بودجه کشور و دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور، این جلسه با پیگیری مجدانه استاندار و معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم به منظور تعیین نحوه تامین مالی پروژه خط ریلی فرعی منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان تشکیل و با تفاهم طرفین مصوب شد سازمان برنامه و بودجه کشور از محل منابع ملی ۱۵۰۰ میلیارد ریال و راه آهن جمهوری اسلامی ایران از محل منابع خود ۱۰۰۰ میلیارد ریال به پروژه تخصیص دهند.
داودآبادی افزود: در همین راستا مقرر شد منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان نیز زیرسازی بخش داخلی خود را تحت نظارت راه آهن جمهوری اسلامی ایران تکمیل و برای روسازی تحویل راه آهن نماید.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در مجموع عملیات زیرسازی و روسازی از ابتدای مسیر تا داخل منطقه ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی با صرف اعتباری بالغ بر ۳۵۰ میلیارد ریال داشته و پیگیریهای لازم جهت اجرای کامل در کوتاهترین زمان ممکن در حال انجام است و منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان به عنوان بندر خشک ایران به خط ریلی سراسری متصل شود.