ایستگاههای دارای ظرفیت اجرای توسعه مبتنی بر حمل و نقل عمومی (TOD) در نواحی ایستگاههای مترو مناطق ۱۳ و ۱۴ در جلسهای با حضور مسئولان شهری، بررسی و معرفی شد.
در این جلسه، ایستگاههای دارای ظرفیت ومستعدی که در محدوده ۸۰۰متری آن میتوان از الگوی (TOD) که شامل برنامه ریزی نواحی اطراف ایستگاه مشتمل بر هشت اصل انسان محوری، دوچرخه سواری، ایجاد ارتباط و نفوذ پذیری، حمل و نقل همگانی انبوه بر، اختلاط کاربریها، افزایش تراکم، توسعه شهری فشرده و.. میباشد، معرفی شدند.
شهردار منطقه ۱۳ در این جلسه، با اشاره به وجود سه ایستگاه شهدا، پیروزی و ابن سینا در خیابان پیروزی گفت: ایستگاه مترو ابن سینا به دلیل مجاورت با املاک ساصد به لحاظ قدرالسهم شهرداری تهران برای احداث فضای سبز بهترین گزینه برای اجرای طرح (TOD) است.
همچنین شهردار منطقه ۱۴ نیز دو گزینه پیش رو برای اجرای طرح TOD به صورت متمرکز و کریدوری در خیابان پیروزی را مطرح کرد.
دکتر نورزیان، معاون هماهنگی امور مناطق ضمن بررسی پیشنهادات مطرح شده تاکید کرد: با برنامه ریزی و همفکری، انتخاب ایستگاهها به گونهای باشد که همپوشانی لازم را داشته و خروجی طرح به نفع شهر و شهروندان باشد.
رویکرد توسعه مبتنی بر حمل و نقل عمومی به عنوان یکی از تکامل یافتهترین دیدگاههای توسعه شهری است، که بر ارتباط متقابل حمل و نقل عمومی و توسعه شهری تأکید دارد.