وزیر آموزش و پرورش گفت: زحمتهای معلمان در کلاسهای درس به علت تعطیلی مدارس در دوران کرونا دوچندان شده است، زیرا باید بسترهای آموزش حضوری را فراهم آورند.
عضو کابینه دولت مردمی ایران قوی با اعلام عدم رضایت آموزش و پرورش از تعطیلی مدارس در برخی از استانها به دلیل آلودگی هوا، گفت: طی جلسهای که با رئیس جمهور داشتیم با توجه به نیاز دانش آموزان به آموزشهای حضوری و نیز به حضور در مدرسه مقرر شد بر اساس میزان آلایندههای موجود در هوا و با توجه به مقطع تحصیلی دانش آموزان نسبت به تعطیلی مدارس بازنگری شود.
نوری در ادامه گفت: به علت شکافی که در آموزش دانش آموزان در دروان کرونا پیش آمده است، زحمات معلمان در مدارس مضاعف شده است، زیرا باید بستر را برای آموزش دانش آموزان فراهم نمایند.
وی با اشاره به وجود سند تحول بنیادین در نظام تعلیم و تربیت گفت: افتخار ما در حوزه تعلیم و تربیت این است که با اجرای سندی که ارزشهای انقلاب اسلامی در آن به درستی مورد توجه قرار گرفته است، دانش آموزانی را تربیت نماییم که در تراز ارزشهای جمهوری اسلامی و پیرو مکتب حاج قاسم سلیمانی باشند.
نوری گفت: یکی از مولفههای سند تحول بنیادین موضوع رتبه بندی معلمان است که با مساعدت رئیس جمهور و پیگیری جدی مجلس شورای اسلامی و همکاری شورای نگهبان تصویب شد و با اعتباری که برای آن در نظر گرفته شده است، با تلاش شبانه روزی و پیگری همکارانم به طور کامل قانون رتبه بندی فرهنگیان اجرا خواهد شد.
عضو کابینه دولت سیزدهم با اشاره به آثار مثبت طرح رتبه بندی معلمان و تاکید بر این که وظیفه ما دفاع از حقوق معلمان است، گفت: اجرای طرح رتبه بندی معلمان زمینه ارتقای کیفیت آموزشی را فراهم خواهد و باعث ایجاد رقابت در نظام تعلیم و تربیت و بهبود شایستگی معلمان خواهد شد و امیدواریم معلمان با علم و دانش و درایت خود در خلق شکوفایی و نوآوری و الگوهای برتر تدریس، زمینه کسب موفقیت در سطح کشوری و جهانی را فراهم نمایند.
وزیر آموزش و پرورش به دستاوردهای وزارت آموزش و پرورش در دولت سیزدهم در حوزه های قرارداد بیمه تکمیلی دانا، اجرایی سازی سند تحول بنیادین، افزایش ۷۰ هزار نفری دانش آموزان هنرستان در پایه دهم، توزان بین رشتههای دبیرستان، افزایش تعداد دانش آموزان رشته ریاضی فیزیک، بازگشایی مدارس در دوران کرونا، جمع آوری مدارس کانکسی بالای ده نفر دانش آموز، تجهیز ۷ هزار مدرسه به سیستم آبخوری و سرویس بهداشتی، تامین منابع جدید برای وزارت آموزش و پرورش، اختصاص دو هزار میلیارد برای سرانه تجهیز مدارس و هنرستانها؛ تصریح کرد: امیدواریم در سالهای آینده با همراهی رئیس جمهور، دولت، سازمان برنامه و مجلس شورای اسلامی بر تعداد این دستاوردها افزوده شود.
نوری به اهمیت و توجه وزارت آموزش و پرورش به به رشتههای فنیوحرفهای، کار و دانش و طرح هر دانش آموز یک مهارت اشاره کرد و گفت: توانستهایم ۴۰ هنرستان فنیوحرفهای و کار و دانش در جوار شهرکهای صنعتی احداث نماییم.
وزیر آموزش و پرورش احیای دانشگاه فرهنگیان و تامین نیروی انسانی و فضا برای این دانشگاه را از موفقیتهای مهم آموزش و پرورش دانست و گفت: بر اساس برنامه ریزی ها، مقرر شده است تا دانشجو معلمان پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه فرهنگیان شش مهارت پایه را فرا گیرند و علاوه بر امتحانات پایان ترم، در راستای کسب شایستگیهای معلمی و ورود به مدارس یک آزمون جامع پایان دوره را نیز پشت سر بگذارند.
وی درباره ساماندهی نیروهای نهضتی، خرید خدمات و پیش دبستانیهای قبل از سال ۹۲ گفت: تاکنون ۱۲۵ هزار نفر از نیروهای مذکور را بر اساس قانون تعیین تکلیف کرده ایم و برای نیروهای بعد از سال ۹۲ منتظر طرح مجلس شورای اسلامی هستیم.
عضو کابینه دولت مردمی ایران قوی با اشاره به موفقیتهای معلمان و دانش آموزان در المپیادهای جهانی و کسب مدال و رتبههای تک رقمی گفت: در سال گذشته شاهد رشد مدالهای کسب شده در المپیادهای جهانی بوده ایم که این موضوع حاصل تلاش معلمان و مجموعه نظام تعلیم و تربیت است.