مرحله نخست کتاب طراحی از نرم افزار جدید دانشکده علامه حسن زاده آملی با حضور رییس دانشگاه فنی وحرفهای کشور رونمایی شد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، نرم افزارکاربردی دانشجویی هوشمند به همت دانشجویان عضو انجمن علمی کامپیوتر دانشکده علامه حسن زاده آملی، سه شنبه شب درمحل این دانشکده و با حضور روسای دانشکدههای فنی وحرفهای مازندران انجام شد.
رییس دانشگاه فنی وحرفهای کشور درحاشیه رونمایی از این کارپژوهشی دانشجویان دانشکده علامه حسن زاده آملی شهرستان آمل، گفت: رویکرد این دانشگاه تربیت نیروهای مهارت دیده و فنی است که متناسب با رشد فناوری درکشور توسعه خواهد یافت.
عرفان خسرویان با تاکید براینکه باید آموزشهای فناورانه درکشورتوسعه پیدا کند، افزود: برنامه راهبردی اصلی دانشگاه فنی وحرفهای کشور هم اکنون رصد و پایش این فناوریها وتربیت نیروی کار برای این فناوری جدید است.
او تاکید کرد:راه اندازی این برنامه کاربردی در واحدهای استانی دانشگاهها با هدف توسعه دانش فنی و ظرفیت سازی در پرورش تکنسینهای ماهر و توانمند وآگاه به دانش فنی روز است.
خسرویان ادامه داد: درچند دانشکده فنی وحرفهای استانی درکشور اکنون ظرفیتهای خوبی در حوزه آی تی، اینترنت اشیاء، امنیت اطلاعات، درحوزه داده کاوی و بحث تجدیدپذیرها که به شدت مورد توجه است، ایجاد شده و گروههایی از دانشجویان فنی وحرفهای روی این حوزهها درحال کار هستند.
رییس دانشگاه فنی وحرفهای کشور، گفت: این دانشگاه با رویکرد تحولگرایی و خلق ثروت میتواند با تکیه بر ظرفیتها و مزیتهای رقابتی خود به سمت حل مسائل کشور حرکت کند و به عنوان پیشران در کسب و کارهای مهارتی نقشآفرین باشد.
خسرویان افزود: برای اینکه دانشگاه فنی و حرفهای پیشران تحول نظام آموزش عالی باشد، باید این مجموعه دانشگاهی را متمایز از سایر دانشگاهها قرار دهیم، چرا که دانشگاه فنی و حرفه ای در نقطه حرکت خود در نظام جامع مهارت و اشتغال قرار گرفته و سایر دانشگاهها در حوزه توسعه علم و فناوری هستند.
او گفت: با شکل گیری نهادهای واسطی مانند پارکهای علم و فناوری و مهارتی در دانشگاه فنی و حرفهای، میتوان ظرفیت تبدیل آموزش دانشگاهی را به محصولات قابل کاربرد جامعه و صنعت تبدیل کرد و این موضوع باعث ایجاد تحرک در برقراری ارتباط دانشگاه و صنعت خواهد شد.
رییس دانشگاه فنی و حرفهای کشور ادامه داد: برنامه هفتم توسعه آخرین برنامه در تحقق اهداف چشم انداز ۱۴۰۴ و نخستین برنامه در پیاده سازی رهنمودهای گام دوم انقلاب اسلامی است.
خسرویان گفت: انتظار است راهبردهای تحقق مهارت محوری و کارآفرین پروری برای رسیدن به یک دانشگاه کارآفرین پرور را در دستور کار قرار داده و در نظام آموزش عالی کشور دیده شود.