الزام خصوصی سازی درست در جبران زیان ۱۲۰ هزار میلیاردی خودروسازان
عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت گفت: به منظور ارتقای بهره وری و افزایش کیفیت خودرو، باید شرکتهای خودروسازی، خصوصی سازی واقعی شوند و اینگونه است که زیان انباشته ۱۲۰ هزار میلیاردی آنها جبران میشود.
آقای سلمان ابراهیمی نژاد در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه صنعت
خبرگزاری صداوسیما، افزود: اخیرا موضوع خصوصی سازی خودروسازان مطرح شده است. بدین منظور نکتهای که نباید مغفول بماند این است که شرکتهای دولتی که واگذار میشوند با هدف ارتقای بهره وری به بخش خصوصی واگذار میشوند.
وی اضافه کرد: باید شرکت هایی، خودروسازان را خریداری کنند که حتما از صلاحیت و اهلیت لازم برخوردار باشند,، زیرا قرار است این شرکتها به عنوان قطب جدید خودروسازی مطرح شوند، این موضوع باید مورد توجه وزارت اقتصاد نیز قرار بگیرد.
عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت با اشاره به واگذاری صحیح خودروسازی به بخش خصوصی گفت: خصوصی سازی درست، میتواند به افزایش بهره وری خودروسازان کمک کند. در گذشته در برخی صنایع، خصوصی سازی صورت گرفت که کارایی آن صنایع را کم کرد بنابراین اکنون در واگذاری سهام خودروسازان باید دقت لازم به عمل آید.
به گفته ابراهیمی نژاد، خصوصی سازی با روشهای مرسومی که در سالهای گذشته انجام شده از جمله واگذاری سهام به سهام داران خرد یا واگذاری شرکت با وضع فعلی به سرمایه گذاران بخش خصوصی، نمیتواند کارایی لازم را داشته باشد.
عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت افزود: توان مدیریتی در صنعت خودروسازی بسیار مهم است، زیرا ۶۴ صنعت وابسته دارد بنابراین باید مدیریت این صنعت به دستان کسانی باشد که بتوانند کار را به خوبی پیش ببرند و توان مالی و تخصص داشته باشند.
وی گفت: به منظور ارتقای بهره وری و افزایش کیفیت خودرو، باید شرکتهای خودروسازی، خصوصی سازی واقعی شوند و اینگونه است که زیان انباشته ۱۲۰ هزار میلیاردی آنها جبران میشود.