معاون گردشگری وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی گفت: نمایشگاه گردشگری تهران در بهمن امسال استان محور و تخصصی خواهد بود و نیاز است ۳۱ استان کشور تولید محتوا و استفاده از ابزارهای نوین تبلیغات را در صدر برنامههای خود قرار دهند.
معاون گردشگری وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی افزود: برای معرفی داشتههای متنوع استانی نیاز است رویکرد و نوع تبلیغات سنتی صرف تغییر یابد و به سمت جلوه متفاوت فناوری در تولید محتوای استانی حرکت کنیم. بر این اساس استفاده از ابزارهای نوین تبلیغاتی و همکاری با فعالین متخصص کارآمد از جمله شرکتهای دانشبنیان و پارکهای علم و فناوری در اولویت امور جاری قرار گیرد.
شالبافیان همچنین با اشاره به در نظر گرفتن ۲هزار متر زمین با تسهیلات ویژه به ارزش ۶۰۰هزار یورو به کشورهای هدف گفت: برنامهریزی به منظور برگزاری نشستهای B ۲ B با کشورهای خارجی شرکتکننده، بهرهمندی از ظرفیت خواهرخواندگی میان شهرها، نمایش ظرفیتهای شهرهای جهانی و به مشارکت گرفتن توانمندی بخش خصوصی داخلی برای دعوت فعالان شاخص و موثر دیگر کشورها نیز از جمله سایر اولویتهای کاری استانها به شمار میآید.
وی خاطر نشان کرد: همچنین تلاش شود در انعکاس ظرفیتهای متنوع و محصولات گردشگری مختلف استانی به شکلی متفاوت و ملموس به انواع گردشگری موضوعی از جمله گردشگری خوراک، کشاورزی و طبیعتگردی توجه شود.
معاون گردشگری همچنین با تاکید بر امکان معافیت مالیاتی ویژه متقاضیان پیشگام در امر تبلیغات گردشگری یادآور شد: بیمارستانهای استانی که دارای مجوز IPD برای میزبانی از گردشگران سلامت هستند نیز میتوانند با مشارکت در امر تبلیغات نمایشگاه از موضوع معافیت مالیاتی بهرهمند شوند.