طی ۸ ماهه سال ۶۰۳ هزار تماس مردمی با فوریتهای پلیسی ۱۱۰ صورت گرفته که بیشتر این تماسها منجر به عملیات انتظامی شده است.
به گزارش خبرگزاری صدا سیما مرکز زنجان؛ معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۶۰۳ هزار تماس با مرکز فوریتهای پلیسی ۱۱۰ این استان برقرار و بیشتر این تماسها منجر به عملیات انتظامی و مابقی منجر به مشاوره و راهنمایی امدادخواه شده است.
سرهنگ قدیمی با بیان اینکه تماسهای مردمی با مرکز فوریتهای پلیسی ۱۱۰ نشان از اعتماد مردم به مجموعه پلیس است، به اهمیت عملکرد این مرکز در رسیدگی به امور انتظامی، اجتماعی و ترافیکی شهروندان اشاره کرد و افزود: سامانه پلیسی ۱۱۰، به عنوان پل ارتباطی مردم با پلیس در هر لحظه از شبانه روز آماده ارایه خدمات در ابعاد مختلف به شهروندان است.
وی افزود: از آنجا که در بروز حوادث یا جرایم در مواقع حساس و ضروری راحتترین راه دسترسی شهروندان به پلیس، شماره تلفن ۱۱۰ است، سامانه ۱۱۰ استان با ۹ خط فعال، به صورت شبانه روزی در اختیار شهروندان قرار دارد و مردم استان زنجان میتوانند، در هر ساعت از شبانه روز با این سامانه ارتباط برقرار کنند.
سرهنگ قدیمی با اشاره به این که فلسفه راهاندازی سامانه پلیسی ۱۱۰، تحقق شعار پلیس پاسخگو، است تصریح کرد: همچنین سامانه پیامک ۱۱۰ با سر شماره ۱۱۰۲۴ آماده خدمات به افراد سخت گویش و ناشنوا است.
معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان زنجان، با تاکید بر افزایش توان عملیاتی پلیس در مقابله با جرایم، خاطرنشان کرد: از یک سو حضور به موقع پلیس موجب افزایش احساس امنیت در جامعه شده و از سویی دیگر، مردم نیز پلیس را ملجا و پناهگاه مطمئنی برای حل مشکلات خود میدانند که آماده پاسخگویی به مطالبات و خواستههای به حق شهروندان در حوزه مسائل انتظامی، ترافیکی و اجتماعی است.
وی از مردم خواست هرگونه گزارشات و اخبار در خصوص جرائم را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع رسانی کنند.