مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: برای تبدیل ۹۳۳کیلومتر راه اصلی در سیستان وبلوچستان به بزرگراه نیازمند بیشاز ۱۲هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار هستیم
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز سیستان و بلوچستان، اکبری افزود: از آنجایی که طولانی شدن طرحهای راهسازی با توجه به شرایط اقتصادی و تورم بسیار هزینهبر خواهد بود تمام تلاش این ادارهکل با وجود همه تنگناهای مالی تکمیل هر چه سریعتر طرحهای زیرساختی بویژه بزرگراه در استان است.
وی تصریح کرد: کریدور شمال و جنوب(چابهار - میلک و زاهدان- بیرجند) سیستان و بلوچستان هزار و ۳۵ کیلومتر طول دارد که در این مسیر ۳۰۹ کیلومتر باند دوم به بهره برداری رسیده و عملیات احداث ۲۶۱ کیلومتر بزرگراه نیز در دست اجراست و همچنان ۴۶۵کیلومتر آغاز نشده است.
وی ادامه داد: همچنین طول کریدور شرق به غرب سیستان وبلوچستان(بزرگراه زاهدان - میرجاوه) ۲۹۸کیلومتر است که در این مسیر نیز ۹۰ کیلومتر باند دوم احداث شده و عملیات ساخت ۴۲ کیلومتر بزرگراه در این مسیر در دست ساخت بوده بقیه هنوز آغاز نشده است.
مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان تاکید کرد: در مجموع برای تبدیل ۹۳۳کیلومتر راه دوبانده در سیستان وبلوچستان به بزرگراه نیازمند بیشاز ۱۲هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار هستیم.
اکبری افزود: در حال حاضر این اداره کل به منظور رشد ترانزیت و تجارت، افزایش سرعت انتقال بار و مسافر، ارتقای ایمنی کاربران جاده ای تمام تلاش خود را به ساخت باند دوم در محورهای زاهدان- میرجاوه، زاهدان- نصرت اباد. زاهدان- زابل زاهدان- بیرجند، زاهدان - خاش (قطعه یک ) زابل- زهک و همچنین احداث راه اصلی در مسیرهای اسکل آباد- بزمان. خاش –روتک و همچنین ساخت پل شیله معطوف نموده است که پیش بینی می شود تا پایان سالجاری ۷۱ کیلومتر از این طرح ها تکمیل و آماده بهره برداری شود.