جابجایی کالا در راههای ارتباطی استان اردبیل هفت درصد افزایش داشته و در هشت ماه نخست سالجاری بیش از سه میلیون تن کالا و بار در این استان جابجا شده است.
رضا شیرین زاده همچنین از صدور ۲۱۵ هزار و ۶۲۴ برگ بارنامه در این مدت خبر داد و گفت: صدور بارنامه در استان اردبیل نیز در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۲۰۴ هزار و ۶۸۹ برگ بارنامه بود بیش از پنج درصد افزایش داشته است.
وی افزایش صدور بارنامه و جابجایی بار و کالا در اردبیل نشانگر رونق و بهبود شاخصهای اقتصادی استان ارزیابی کرد و انواع محصولات کشاورزی مانند گندم، سیب زمینی و هندوانه، سیمان فلهای و کیسهای، مصالح ساختمانی، انواع بنزین، گازوئیل، آب معدنی و شمش آهن را عمده کالاهای جابجا شده از سوی ناوگان باری استان برشمرد.
معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل با بیان اینکه بیشترین میزان جابجایی کالا در هشت ماه امسال به ترتیب در شهرستانهای اردبیل، نمین، پارسآباد و بیلهسوار بوده است، اضافه کرد: در این مدت یک میلیون و ۳۹۹ هزار تن کالا در شهرستان اردبیل، ۷۷۵ هزار تن در شهرستان نمین، ۳۰۷ هزار تن کالا در شهرستان پارسآباد و ۱۴۷ هزار تن کالا نیز در شهرستان بیلهسوار جابجا شده است.
شیرین زاده ادامه داد: همچنین در این مدت ۱۷۲ هزار تن بار و کالا در شهرستان خلخال جابجا شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل که حدود ۴۴ هزار تن بود، حدود ۲۹۰ درصد افزایش داشته است.
وی همچنین درباره جابجایی مسافر در راههار ارتباطی استان گفت: در شرایط عادی سالانه دو میلیون نفر توسط ناوگان مسافری استان جابجا می شود که در هشت ماه نخست سال جاری یک میلیون و ۵۰ هزار نفر جابجا شده است که با افزایش ۱۰ درصدی خروج این بخش از رکود را نشان می دهد.
معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل یادآور شد: هم اکنون در مجموع ۹۰ شرکت حمل و نقل و ۲ باب پایانه کالا در نقاط مختلف استان در حال ارائه خدمت به مردم است و ۱۱ هزار و ۸۵۹ راننده با بیش از ۱۲ هزار دستگاه ناوگان در بخش حمل و نقل کالای استان اردبیل در حال فعالیت هستند.
شیرین زاده با اشاره به اینکه متوسط عمر ناوگان باری در کشور ۲۰ سال و این رقم در استان اردبیل ۲۳ سال است، افزود: سال گذشته ۲۳۰ میلیارد ریال منابع برای تعمیر و نگهداری ناوگان باری استان جذب شد که با جذب ۱۱۰ درصد بالاترین میزان در سطح کشور بوده است.
وی با بیان اینکه استان اردبیل در جلب رضایتمندی مسافران در رتبههای برتر کشور قرار دارد، یادآورشد: در قالب کمیسیون های ماده ۱۱ و ۱۲ نظارت ویژه بر عملکرد شرکتهای حمل و نقل کالا و مسافر انجام میشود و مردم ، رانندگان و صاحبان کالا میتوانند هرگونه شکایات خود را از طریق سامانه ۱۴۱ جهت رسیدگی به این اداره کل اطلاع دهند.