رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: ساخت آینده کشور، ماموریت اصلی نظام تعلیم و تربیت است، طرح رتبه بندی اولین قدم دولت برای حمایت از معلمان است.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: در دوران کرونا دانش آموزان وارد فضای مجازی شدند و کارکردهای تربیتی و بخش ماموریتی ما دچار چالشهایی شد، باید یک بار دیگر مسیر تعالی و رشد دانش آموزان را فراهم کنیم.
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: موضوع کلانی که در آموزش و پرورش دنبال میشود سند تحول دولت است که ۳۷ حوزه اولویت دار در آن و برش اولویتها مشخص شده که برمبنای تفکر تحولی سه محور اصلی داریم.
طریفی حسینی گفت: اولین محور، اصلاح نظام حکمرانی بر آموزش و پرورش شامل تقویت مدیریت آموزشگاهی و... است، مدیر آموزش و پرورش ستون و مدیر مدرسه محور تحول است، محور تحول، درون بخشی و هم افزایی بین بخشی و فرا بخشی است، ائتلافهایی از دستگاههایی که ارکان تعلیم و تربیت و حاکمیت را در قوای سه گانه تشکیل میدهند.
وی اظهار داشت: وزیر آموزش و پرورش بعد از ۸ ماه بخشنامهای در ۲۴ بند ابلاغ کرد، یکی از سیاستهای اجرایی آموزش و پرورش استثنایی، مردمی سازی امور است که از اولویتهای دولت هم هست، مردمی سازی مبتنی بر مکتب حاج قاسم سلیمانی.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: رتبه بندی معلمان قدم اول دولت برای حمایت از معلمان است، کارآمدی سیستم را باید نشان دهیم، همه ما انتظار یک سیستم بهره ور را داریم، بهره وری به معنی بالاتر بردن عملکرد نسبت به آنچه از ما انتظار دارند، هست.
طریفی حسینی با اشاره به این که امسال ۱۰۰ مرکز رفع مشکلات یادگیری در کشور به بهره برداری رسید، گفت: محور دوم، توسعه عدالت تربیتی است که در این راستا، قرارگاه عدالت تربیتی شکل گرفته و سطح دیگر آن متنوع سازی است، اردوگاههایی در کشور مناسب سازی میشود، جذب و پوشش تحصیلی دانش آموزان بازمانده از تحصیل در قالب طرح "شهید محمودوند" با شناسایی چهره به چهره بازماندگان از تحصیل در دستور کار قرار گرفته است.
وی افزود: محور سوم روزآمدسازی فعالیتهای پرورشی و آموزشی است که برای این منظور، توسعه متوازن متناسب با آمایش و زیست بوم و نیاز منطقه انجام شده است.
معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ۵۰۰ نیروی توانبخشی در کشور آموزش دیده اند، گفت: حق دانش آموزان استثنایی این است که شرایط تحصیلشان متناسب با استعداد و توانایی شان در مسیر درست قرار گیرد.