روند اجرایی ساخت جاده شهرکرد به لردگان ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز چهارمحال و بختیاری؛معاون مهندسی و ساخت ادارهکل راه و شهرسازی استان گفت: عملیات اجرایی ساخت و بهسازی جاده شهرکرد - بروجن- لردگان تاکنون ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
حمید ربیعی افزود: موافقتنامه ساخت جاده شهرکرد- بروجن- لردگان بههمراه طرحهای بلداجی به گندمان، قرح گوشکی و کمربندی شمالی بروجن ۲۶۰ کیلومتر بوده که از این میزان ۱۶۰ کیلومتر مختص محور ارتباطی شهرکرد به بروجن به لردگان است.
وی پیشرفت فیزیکی عملیات اجرایی ساخت محور ارتباطی شهرکرد - بن - داران با ۹۲ کیلومتر طول را ۴۰ درصد دانست و افزود: ساخت کمربند شمالی شهرکرد با ۱۶ کیلومتر ۱۰۰ درصد و تکمیل شده است.
ربیعی پیشرفت فیزیکی جاده شهرکرد به شلمزار را ۳۲ کیلومتر با ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی اعلام کرد و گفت: روند اجرایی ساخت کمربند شمالی بروجن با هشت کیلومتر طول تاکنون ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی با اشاره به روند ساخت ۶ دستگاه تونل در جادههای مختلف چهارمحال و بختیاری یادآور شد: این تونلها شامل کرهبس ۱ بهطول یهزار و ۱۰۰ متر، کرهبس ۲ بهطول هزار و ۴۰۰ متر، زره بهطول هزار و ۵۰۰ متر، فارسان به دشتک بهطول هزار و ۵۵۰ متر، تونل اصلی چری بهطول سه هزار و ۵۰۰ متر و ۹ تونل باقیمانده آن بهطول ۲ هزار و ۲۰۰ متر، تونل اصلی گورمیزه بهطول هزار و ۶۶۰ متر و تعدادی تونل ۱۵۰ و ۱۲۵ و ۵۰ متری است.
معاون مهندسی و ساخت ادارهکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: کمبود منابع ملی و اعتباری، مشکلات اجتماعی ناشی از تملک زمینهای کشاورزی، برخورد با خطوط تاسیسات نفت، گاز، آب و شبکه برق فشار قوی، سختگذری و کوهستانی بودن مسیر و هزینههای بالا از مهمترین مشکلات و چالشهای استان در حوزه راهسازی بهشمار میرود.
وی گفت: کیفیت بهنسبت مناسبتر راهسازی در مقایسه با استانهای همجوار، منظرههای طبیعی و خدادادی کنار جادهها و کاهش مسیر در کریدور ارتباطی استانهای فلات مرکزی کشور به بنادر جنوبغرب و جنوبی ایران از مهمترین مزیتهای جادههای چهارمحال و بختیاری است.
چهارمحال و بختیاری سه هزار و ۷۸۷ کیلومتر جاده شامل ۳۱۲ کیلومتر بزرگراه، ۷۶۱ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۶۶۲ کیلومتر راه فرعی و روستایی و ۵۲ کیلومتر جاده درونشهری در اختیار وزارت راه و شهرسازی دارد.