رفع ایراد فنی در فرمان برقی خودروی تارا
ایراد فنی در فرمان برقی خودروی تارا گروه صنعتی ایران خودرو، با اصلاح برنامه نرم افزاری رفع شد.
به گزارش
خبرگزاری صداوسیما از ایران خودرو؛ معاون کیفیت ایران خودرو با اشاره به مراجعه برخی دارندگان این محصول به نمایندگیها در خصوص وجود ایراد در فرمان برقی گفت: با اصلاح برنامه نرمافزاری ایرادات مرتبط با سیستم الکتریکال در این محصول حذف و با بهینهسازی نرمافزار سیستم فرمان در حال حاضر مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
آقای سهراب برفروشان با بیان اینکه در راستای ارتقای رضایت مشتریان، انطباق با استانداردهای روز جهانی و ایجاد بهبود در مشخصههای کیفی و عملکردی، طرحهای بهبود کیفی محصولی و زیرساختی در دستور کار گروه صنعتی ایران خودرو قرار گرفته است، افزود: در همین راستا، اقدامات بهبود و دستاوردهای کیفی برای برخی محصولات نظیر خودروی تارا صورت گرفته و نتایج خوبی نیز در این زمینه کسب شده است.
وی با استناد به گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران از بهبود شاخصهای کیفی محصولات ایران خودرو خبر داد و افزود: در شاخص رضایتمندی مشتریان (CSI) با کسب امتیاز ۷۰۱ در تیرماه امسال، علاوه بر بهبود هفت امتیازی به نسبت بهمن پارسال، ۲۷ امتیاز بالاتر از میانگین رضایت سبد محصولات صنعت به دست آمده است.
برفروشان گفت: در شاخص ایرادات اظهار شده توسط مشتریان (IQS) با کسب امتیاز ۲۴۰ در تیر ماه امسال، هدف ابلاغی وزارت صنعت، معدن و تجارت محقق شده است و در تلاش برای بهبود هرچه بیشتر در این شاخص هستیم.
به گفته معاون کیفیت ایران خودرو، بهبود معادل ۳۲ درصد در شاخص مراجعات مشتریان به شبکه خدمات پس از فروش (R ۱۰۰) با پیمایش زیر هزار کیلومتر نسبت به ابتدای سال ۱۴۰۱ محقق شده است.
وی با بیان اینکه در شاخص ارزشیــابی محصــولات که توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI) اعلام شده، با کسب امتیاز ۸۲ در مهر ماه ۱۴۰۱ نسبت به میانگین سال ۱۴۰۰، شاهد بهبود ۸ امتیازی هستیم، گفت: بر اساس گزارش ارایه شده مدیریت ارتباط با مشتریان، تعداد شکایات کیفی تایید شده در آبان ۱۴۰۱ نسبت به بهمن پارسال، ۵۹ درصد بهبود داشته است.
برفروشان، تضمین کیفی موتور و گیربکس تارا در بازه ۶ ماهه پس از تحویل برای خودروهای تحویلی از ابتدای تیرماه امسال به عنوان محصول پایلوت و تضمین ترخیص خودرو حداکثر طی ۴۸ ساعت در صورت مراجعه به نمایندگی و جلب رضایت مشتری با بسته ویژه را از جمله اقدامات تعریف شده در طرح تحول کیفیت ایران خودرو دانست و گفت: این موضوع نشان از بلوغ این خودروساز در تولید قوای محرکه محصول و خودباوری به توان داخلی دارد.
وی افزود: بر اساس برنامهریزیهای صورت گرفته، در مرحله دوم از این طرح موفق، محصولاتی نظیر دنا شامل خدمات پس از فروش (گارانتی) محصول خواهند شد و به ترتیب سایر محصولات سبد تولیدی به این طرح افزوده میشوند تا به این ترتیب، بیش از پیش شاهد رضایتمندی مشتریان از محصولات تولیدی گروه صنعتی ایرانخودرو باشیم.
یکی از بندهای دستور ۸ مادهای رئیس جمهور به وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص خودروسازان، افزایش کیفیت خودروها بود.