رئیس سازمان نهضت سوادآموزی گفت: روشهای جدید سواد آموزی در دستور کار نهضت سواد آموزی است.
رئیس سازمان نهضت سوادآموزی گفت: برای رسیدن به اهداف سواد آموزی باید در تدوین برنامه هفتم توسعه کشور نقش آفرینی کنیم و دنبال آن باشیم که دغدغه های مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر ریشه کنی بیسوادی که در برنامه های قبلی مغفول مانده است در سیاستهای کلی تحولی آموزش و پرورش آورده شود و در برنامه هفتم عملیاتی و اجرایی شود.
عبدی ادامه داد: در مطالبات باید نظام آموزشی بزرگسالان را جزو مطالبات استانی و ملی قرار دهیم و در انجام فعالیتهای سوادآموزی و در روند نهضتی شدن و جهادی شدن فعالیتها به دنبال اسم نهضت نباشیم و برکت این کار عظیم را از بین نبریم.
وی گفت: وضعیت سواد، مخصوصاً در راستای سواد رسانه ای و بیسوادی رسانه ای، باید در برنامه ها قرار گیرد و یکپارچه عمل کردن و همسو بودن در عرصه نهضت سوادآموزی ضروری است.
عبدی درباره همکاری سازمان نهضت سوادآموزی با دستگاه های مختلف گفت: سازمان نهضت سوادآموزی تفاهمنامه هایی با دستگاههای مختلف از جمله سازمان زندانها، امور عشایری و کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان برای والدین کم سواد و بیسواد منعقد کرده است و امیدواریم با اقدامات انجام شده بتوانیم گام های مؤثری را در راستای مأموریت هایمان انجام دهیم.
وی در پاسخ به این سوال که تعریف سازمان نهضت سوادآموزی از سواد با توجه به تغییرات این تعریف چیست؛ گفت: در دوره سواد و دوره انتقال به دنبال همان تعریف خواندن و نوشتن هستیم زیرا تا خواندن و نوشتن را یاد نگیریم ورود به سایر بحث های محلی از اعراب ندارد، اما برای کسانی که سواد ابتدایی پیدا کرده اند و دوره سواد و دوره انتقال را گذرانده اند، یک سواد تابعی به نام دوره تحکیم تعریف کرده ایم که سوادهای جدید را در قالب تثبیت آموخته ها به کم سوادان آموزش می دهیم.
عبدی در رابطه با استفاده از روشهای نوین برای سوادآموزی گفت: هماکنون جریان سوادآموزی به صورت دوره های مجازی در کشور در حال انجام است و دروس ضبط شده در سامانه شاد بارگذاری شده که افراد می توانند با مشاهده و مطالعه آنها در آزمون شرکت کنند؛ اما مدلهای جدید یادگیری بر پایه فضای مجازی توسط سازمان سوادآموزی در حال تولید است که به ترتیب رونمایی خواهند شد.
رئیس سازمان سوادآموزی در پایان گفت: تمام دنیا از روش های جدید یادگیری در نهضت سوادآموزی خود استفاده می کنند و در همین راستا طراحی هایی در سیر برنامه های سازمان سوادآموزی از قبیل بازی واره های آموزشی، آموزش ها بر مبنای دیجیتال و آموزش های غیرمستقیم خواهیم داشت و مدل های جدید یادگیری سوادآموزی از جمله برنامه های تحولی پیش روی نهضت می باشد.