ناظر حریم خصوصی دادههای اتحادیه اروپا تصمیم گرفته تا به متا پلتفرمز (شرکت مادر فیسبوک، واتساپ و اینستاگرام ) اجازه ندهد با استفاده از دادههای کاربران تبلیغات انجام دهد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از رویترز، به گفته یک منبع آگاه، طبق تصمیم ناظر حریم خصوصی اتحادیه اروپا، از این پس متا نمیتواند آگهیهایی در پلتفرم هایش نمایش دهد که براساس دادههای خصوصی کاربران و رضایت آنها جمع آوری میشود.
هیات حفاظت از داده اروپا (ناظر حریم خصوصی اتحادیه اروپا) یک ماه به رگولاتور حریم خصوصی ایرلند فرصت داده تا در این باره تصمیم گیری کند. به گفته منبع آگاه تصمیم رگولاتور ایرلندی احتمالا شامل جریمههای سنگینی نیز میشود.
این درحالی است که حدود یک هفته قبل رگولاتور دادههای خصوصی ایرلند جریمهای ۲۶۵ میلیون یورویی برای فیس بوک وضع کرد و به این ترتیب مجموع جریمههای شرکت مادر آن (متا پلتفرمز) به حدود یک میلیارد یورو رسید.
این جریمه مربوط به تحقیقی است که از سال گذشته آغاز شد و به کشف مجموعهای از دادههای خصوصی منجر شد که بین می ۲۰۱۸ تا سپتامبر ۲۰۱۹ میلادی از فیس بوک جمع آوری شده و در فضای آنلاین عرضه شده بودند.
همچنین به فیس بوک دستور داده شده تا اقداماتی اصلاحی در این زمینه را انجام دهد. متا در آن زمان اعلام کرد به طور کامل با تحقیق کمیسیونر دادههای خصوصی ایرلند (DPC) همکاری میکند و در بازه مذکور تغییراتی در سیستم اش انجام داد.